Antibaby naplója - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://antibaby.blog.hu/2014/01/03/deveny_610/full_commentlist/1#c36884946
Válasz erre: Rögös utunk a Dévény-gyógytornászokkal
2019-03-13T09:22:28+01:00
2019-03-13T09:22:28+01:00
dipsz
http://blog.hu/user/1440924
Én is tudok ajánlani egy helyet, bár ez Fehérváron van, de mi a költözés után itt kezdtük el a Dévényt Stefánkovics Gabriellánál és eddig csak jó tapasztalatunk van. <a rel="nofollow" href="http://www.zoldalmakozpont.hu/deveny-modszer.html">www.zoldalmakozpont.hu/deveny-modszer.html</a>
https://antibaby.blog.hu/2014/01/03/deveny_610/full_commentlist/1#c34614136
Válasz erre: Rögös utunk a Dévény-gyógytornászokkal
2018-02-12T11:35:33+01:00
2018-02-12T11:35:33+01:00
Anna Júlia
http://blog.hu/user/1332660
Kedves Antibaby! <br />
Meg tudnád adni azoknak a gyógytornászoknak az elérhetőségét, akiknél nem sírt a babátok? Nagy segítség lenne!!<br />
Köszönöm szépen előre is!
https://antibaby.blog.hu/2017/05/18/filmajanlo_teljesen_idegenek/full_commentlist/1#c33297429
Válasz erre: Filmajánló: Teljesen idegenek
2017-06-26T19:48:06+02:00
2017-06-26T19:48:06+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2017/05/18/filmajanlo_teljesen_idegenek?full_commentlist=1#c33296243" class="reply_nick_607834" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33296243 );">@Kicsivagyokszekrealloken</a>: Segítsek a vége megfejtésében? :)
https://antibaby.blog.hu/2017/05/18/filmajanlo_teljesen_idegenek/full_commentlist/1#c33296243
Válasz erre: Filmajánló: Teljesen idegenek
2017-06-26T15:46:00+02:00
2017-06-26T15:46:00+02:00
Kicsivagyokszekrealloken
http://blog.hu/user/607834
szia, tegnap jutottam el odaig, hogy megneztem, hmmm. en is tobbet vartam, a vege nekem meg teljesen erthetetlen...
https://antibaby.blog.hu/2017/05/16/lalaland/full_commentlist/1#c33062753
Válasz erre: Filmajánló: La La Land
2017-05-16T20:43:22+02:00
2017-05-16T20:43:22+02:00
robertdani
http://blog.hu/user/74691
Én is imádom, pedig nem a kedvenceim a zenés filmek.
https://antibaby.blog.hu/2017/05/15/anya_csak_egy_van_704/full_commentlist/1#c33052785
Válasz erre: Anya csak egy van
2017-05-15T12:51:28+02:00
2017-05-15T12:51:28+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2017/05/15/anya_csak_egy_van_704?full_commentlist=1#c33050967" class="reply_nick_74691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33050967 );">@robertdani</a>: :) Örülök, hogy nálatok rendeződött.
https://antibaby.blog.hu/2017/05/15/anya_csak_egy_van_704/full_commentlist/1#c33050967
Válasz erre: Anya csak egy van
2017-05-15T07:23:33+02:00
2017-05-15T07:23:33+02:00
robertdani
http://blog.hu/user/74691
Én is hasonló cipőben jártam de azóta valahogy mégis csak rendeződött a dolog. Ettől függetlenül sosem lesz már jó a kapcsolatunk mert akárhogy is de a kimondott szavakat és tetteket elfelejteni nem lehet, maximum félretenni vagy másképp kezelni őket.
https://antibaby.blog.hu/2017/01/16/george_michael_emlekere/full_commentlist/1#c32171051
Válasz erre: George Michael emlékére
2017-01-16T23:13:36+01:00
2017-01-16T23:13:36+01:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2017/01/16/george_michael_emlekere?full_commentlist=1#c32170869" class="reply_nick_74691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32170869 );">@robertdani</a>: Nem. Minden ember halála szomorú, természetesen Bowie-t is sajnáltam, de mint művész, hozzám ő nem állt közel. Pete Burns halálát pedig, képzeld, csak most tudtam meg, január elején. Valahogy kimaradt nekem a híre.
https://antibaby.blog.hu/2017/01/16/george_michael_emlekere/full_commentlist/1#c32170869
Válasz erre: George Michael emlékére
2017-01-16T22:44:10+01:00
2017-01-16T22:44:10+01:00
robertdani
http://blog.hu/user/74691
Bowie téged nem viselt meg? Engem még Pete Burns is.
https://antibaby.blog.hu/2017/01/12/tulkepu/full_commentlist/1#c32150153
Válasz erre: Túlképű
2017-01-13T22:51:42+01:00
2017-01-13T22:51:42+01:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2017/01/12/tulkepu?full_commentlist=1#c32145915" class="reply_nick_39331" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 32145915 );">@sani79</a>: És hogyhogy nem oda kommenteltél? :)<br />
Légyszi, dobj egy e-mailt az antibaby@gmail.com-ra, és megírom!
https://antibaby.blog.hu/2017/01/12/tulkepu/full_commentlist/1#c32145915
Válasz erre: Túlképű
2017-01-13T13:11:03+01:00
2017-01-13T13:11:03+01:00
sani79
http://blog.hu/user/39331
Szia! Most találtam meg egy régebbi bejegyzésedet a Dévény tornáról. Megkérdezhetem, hogy a Szabolcska M. utcában kihez jártatok, illetve utána ki volt az a két dévényes (és leginkább hol dolgoznak), akit ajánlottak úgy, hogy náluk nem sír a baba? <br />
Én a XI. kerületben keresnék elsősorban dévényest, de ez a nem sírás megtetszett...köszönöm! Ha gondolod, adok egy e-mail címet, ha úgy jobb megírni.
https://antibaby.blog.hu/2014/01/03/deveny_610/full_commentlist/1#c31574679
Válasz erre: Rögös utunk a Dévény-gyógytornászokkal
2016-10-26T23:55:13+02:00
2016-10-26T23:55:13+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a rel="nofollow" href="http://hellomama.blog.hu/2016/10/26/nem_erdemes_varni_hogy_majd_kinovi">hellomama.blog.hu/2016/10/26/nem_erdemes_varni_hogy_majd_kinovi</a>
https://antibaby.blog.hu/2014/03/08/kontenerhazak_es_egyeb_nyalanksagok/full_commentlist/1#c31397011
Válasz erre: Konténerházak és egyéb nyalánkságok
2016-10-05T14:56:35+02:00
2016-10-05T14:56:35+02:00
Nyusziulafuben
http://blog.hu/user/1172031
Konténer követés! <a rel="nofollow" href="https://hello.inetrack.hu/t/kontenerkoveto-magneses-nyomkoveto/315">hello.inetrack.hu/t/kontenerkoveto-magneses-nyomkoveto/315</a>
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30792542
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-18T00:06:42+02:00
2016-07-18T00:06:42+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk?full_commentlist=1#c30792210" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30792210 );">@aa/szvszl</a>: Én is nagyon tartózkodom a fizikai erőszaktól, de sajnos ez most már abba csap át, hogy szavakkal viszont egyre ingerültebb vagyok. Nagyon feszíti a muki a húrt, és remélem, hgoy ez csak a dac, és elmúlik gyorsan. Vannak helyzetek, amikor meg muszáj fizikailag is "erőszakot" alkalmazni, nekünk pl. volt egy eset, amikor egy forgalmas úton keltünk át, ő biciklivel volt, és megállt az út közepén. Sehogy sem akart tovább jönni, az autók meg már megindultak kersztbe-kasul. Beparáztam, naná. Mondtam, jöjjön, jöjjön, de nem. Aztán megfogtam és felrángattam a járdára. Akkor derült ki, hogy az úttestre felfestett kerékpáros nyomot akarta követni a kis bicajával, be a 2x2 sávos kereszteződésbe... édesem! Úgy megsajnáltam, ahogy ott szipogott, de hát mégsem hagyhattam, hogy álljon az út közepén az autók között. És igen, pelusozási válságidőszakok is vannak, márpedig nem lehet azzal két hetet várni, amíg elmúlik.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30792210
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-17T22:25:53+02:00
2016-07-17T22:25:53+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
néha nehéz nem elfelejteni a fokozatokat. velem a szüleim mindig azt éreztetik, hogy ha nem szólok rá valamiért (ami amúgy _engem_ nem zavar), hogy hisztis és elkényeztetett a gyerek, ezért valamiért mindig csak ez a két véglet van a fejemben, mikor döntést hozok, hogy szigorú legyek-e az adott szituban vagy engedékeny.<br />
<br />
J-vel amúgy azért extra nehéz, mert rá egyáltalán nem hatnak a szavak, de tényleg, semennyire, semmilyen taktikával. szóval ha valamit nem akarunk megengedni neki, akkor csak azt a választást hagyja, hogy le kell fogni (konnektorba nyúlkálás), el kell hurcolni (hajókorláton kibújás), rá kell erőszakolni (pelenka az éjszakai alváshoz) stb. és nekem ezek a fizikai megnyilvánulások nagyon durvának tűnnek. persze engem sokszor megütöttek, és lehet, hogy túlparázom ezt a dolgot, hogy mennyire nem akarok a gyerekkel szemben erőszakot alkalmazni.
https://antibaby.blog.hu/2016/06/05/a_fulem/full_commentlist/1#c30780612
Válasz erre: A fülem
2016-07-15T22:09:02+02:00
2016-07-15T22:09:02+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/06/05/a_fulem?full_commentlist=1#c30774472" class="reply_nick_28610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30774472 );">@mimke</a>: Ma voltam kontrollon, havonta kell menni. Semmi változás, sajnos. De nem is kecsegtetnek semmivel. Azóta egyébként egy rakás vizsgálatot végigjártam, nyaki ér uh, nyaki gerinc röntgen (itt találtak valamit, járok gyógytornára), anyámkínja. :)<br />
Köszi az érdeklődést!
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30774498
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-14T23:04:50+02:00
2016-07-14T23:04:50+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
Azért szerintem az idomított szobanövény és a zsebterrorista között még mérhetetlen mennyiségű fokozat van... Huh, én tudtam, hogy nem leszek türelmes (never was, never will be), de mindig meglep, hogy a kialvatlanság+pihenés hiánya mit tud kihozni belőlem. Szerintem addig jó, amíg az embernek van bűntudata, és fejlődni akar. Elég jók vagyunk, az a lényeg, fejlődni is fogunk, az is biztos. <br />
Nehéz nem pakolni plusz elvárásokat magunkra, de azt is meg kell próbálni, és mantrázni, hogy elmúlik.
https://antibaby.blog.hu/2016/06/05/a_fulem/full_commentlist/1#c30774472
Válasz erre: A fülem
2016-07-14T22:59:25+02:00
2016-07-14T22:59:25+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
Van valami fejlemény?
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30717138
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-05T22:30:42+02:00
2016-07-05T22:30:42+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk?full_commentlist=1#c30717078" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30717078 );">@aa/szvszl</a>: Abszolút megértelek. Egészen hasonló érzések kavarognak bennem is. Nekem már ez az idegesen szólok, időnként muszáj leráznom, hogy meg tudjak csinálni valami fontosat is iszonyú bűntudattal jár, mert én a full türelmes szülő szerettem volna lenni, aki mindig tudja, hogy a gyerek még csak ismerkedik a világgal. Elég sokáig ment is, na de aztán egyszer csak elszakadt valami. Elfáradtam. Nem volt pihenés, elég töltődés, pedig az átlaghoz képest nekem nagyon sok segítségem van.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30717114
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-05T22:27:57+02:00
2016-07-05T22:27:57+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
ja, egyébként másfél hét múlva lesz épp kettő.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30717078
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-05T22:23:03+02:00
2016-07-05T22:23:03+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
látom, persze. :) küld a rendszer értesítőt, meg amúgy is szoktam nézegetni.<br />
abból a szempontból biztos vagyok benne, hogy "szoktatás" kérdése, hogy van az a mértékű szigor, rákiabálás, nyomasztás, amit ha elég következetesen alkalmazol, akkor jólnevelt kis szobanövény lesz belőle. mi nem ilyenek vagyunk. persze egyikünk sem akar elkényeztetett zsebterroristát nevelni, ezért folyamatosan harcol bennünk a két érzés, hogy hogyan bátoríthatnánk a gyereket úgy, hogy közben vissza is legyen fogva. azt hiszem, racionálisan nézve tudom, hogy ilyen nincs, de a lelkem nehezen birkózik meg ezzel. nekem is megvannak a magam frusztrációi, káros beidegződései, rossz szülői mintái, amiken bár rengeteget dolgoztam és dolgozom (sok évnyi korábbi pszichoterápia nélkül lehetnék akár alkoholista, verekedő, állandóan üvöltöző szülő is), tökéletes és teljes mértékben kiirtani nem tudom. ezeknek a maradványai az időnkénti rákiabálások, a türelmetlenség, és az, hogy én is lemegyek néha gyerekbe, gyakorlatilag megsértődöm, ha hisztizik, vagy ha annyit lóg rajtam, hogy fogat mosni nem tudok. és akkor tök komolyan képes vagyok azon puffogni, hogy miért nem fogja már fel? és dacoskodom ugyanúgy, mintha az ötéves nagytestvére lennék, akinek el akarja venni a játékát. de hát hogyan értené, jézusom! de amikor abban az állapotban vagyok, akkor nem megy kívülről nézni a helyzetre és magamra. elbaszom, rosszul reagálok, utána meg marad a legsötétebb bűntudat, amira az ilyen anyám-féle okoskodások csak rápakolnak még egy tonnával.<br />
el kéne már olvasnom Bettelheimtől Az elég jó szülőt, rég megvettem, de még mindig nem nyitottam ki.<br />
ebbe a cikkbe meg épp ma botlottam bele: <a rel="nofollow" href="http://divany.hu/poronty/2016/07/04/masok_gyerekei_bezzeg_tudnak_viselkedni/">divany.hu/poronty/2016/07/04/masok_gyerekei_bezzeg_tudnak_viselkedni/</a>
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30716854
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-05T21:42:23+02:00
2016-07-05T21:42:23+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk?full_commentlist=1#c30704950" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 30704950 );">@aa/szvszl</a>: Ő mennyi idős?<br />
Nagyon remélem ,hogy visszajössz ide és látod a kommentemet, ugyanis nagyon nem vagy egyedül. Nekünk a délutáni alvás korai elmaradása mellett ez is nagy problémánk. Szó szerint, ahogy leírtad, ránk is igaz, hogy egyszerűen alig tudok mellette valamit csinálni, folyamatos figyelmet igényel, így vagy úgy. És akármilyen szemlélettel is kezdtem neki, mára sokszor elveszítem a türelmemet. És igen, mi is megkapjuk, hogy csak szoktatás kérdése, és miért nem raktuk járókába. Egyébként én a járókát próbáltam, nem 2 hónaposan, hanem 8-9, de ott sem tudtam magára hagyni, nem volt el. <br />
Szó szerint minden illik ránk, amit leírsz, csak nekünk nem kertes házunk van,hanem egy 6. emeleti társasházi lakásban + játszótéren történik ugyanez.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30704950
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-07-04T00:30:55+02:00
2016-07-04T00:30:55+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
nekünk az alvással sosem volt gond (gőzöm sincs, hogy szoktatás vagy szerencse dolga volt-e), viszont semmire nincs időnk. nagyon ritka, hogy egyedül elszöszöljön valamivel akár 10 percet is, ami viszont igazán lekötni (lekötné, ha hagynánk), annál mindig ott kell lenni a nyomában (kerítésre, ablakpárkányra mászik, konyhaszekrényt pakol, a kutyák itatótáljában fürdeti a plüsseit, falra rajzol, bekrémezi a macskát stb., stb.) kib.szott fárasztó, és non-stop bűntudattal jár, hogy mindig azt képzeltem, én sosem emelem majd fel a hangom, mindig minden elmagyarázok, türelmes leszek, ehhez képest lófasz, 30 percnyi üvöltve sikító hiszti után képes vagyok faképnél hagyni, bármennyire is kapaszkodik, hogy vegyem ölbe (bár az nem nyugtatja meg, csak tovább hergeli magát), és amikor tizenötödszöri szigorú rászólás ellenére is kimászik a terasz párkányára, hogy _direkt_ cukkoljon, akkor bizony már többször elkiabáltam magam, és olyan is volt, hogy bizony belecsíptem a combjába. :(<br />
teljesen össze vagyok törve mostanában, csak marcangolom magam, és nem találom a megoldást, hogyan legyek vele szigorú, miközben magam körül mindenki azt mondja (vagy hazudja), hogy nekik így meg úgy működik.<br />
amitől a falra mászom, hogy anyámnak fixa ideája, hogy azért ilyen, mert kicsi korában nem volt járókája, és "nem tanulta meg a korlátokat". ááááááá.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30301948
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-05-15T22:05:49+02:00
2016-05-15T22:05:49+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
szerencsére vannak normális kisgyerekes barátnőim :D :D :D
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30223684
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-05-04T17:12:01+02:00
2016-05-04T17:12:01+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
Lányok, de jó, hogy ezt írtátok! Én már mindenkivel összekülönböztem ezen, akivel csak lehet. Anyák napján anyukámmal kölcsönösen vérig sértődni, az milyen? :) Anyóssal, barátnőkkel dettó. Na jó, azért nem mindegyikkel. <br />
Igen, mimke, én is azt érzem,hogy szégyellnem kell magam, ha ezt kimondom. Meg ha látszik rajtam. Meg ha nem vagyok full türelmes, full ápolt, full mosolygós.
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30153814
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-04-24T23:07:19+02:00
2016-04-24T23:07:19+02:00
atl
http://blog.hu/user/219408
Szerintem aki szerint ez nem nehéz, az hazudik. Vagy Jedi lovag.
https://antibaby.blog.hu/2016/03/29/helpy/full_commentlist/1#c30152644
Válasz erre: Helpy
2016-04-24T20:04:27+02:00
2016-04-24T20:04:27+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
csináljatok ;)
https://antibaby.blog.hu/2016/04/24/nem_biztos_hogy_tuleljuk/full_commentlist/1#c30152640
Válasz erre: Nem biztos, hogy túléljük
2016-04-24T20:04:04+02:00
2016-04-24T20:04:04+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
Az én gyerekem három múlt, és még nem mindig aludja át az éjszakát. Ha én azt mondom, hogy nehéz, akkor sokan csúnyán néznek rám, és minimum szégyellnem kell magam :P De azért én szoktam mondani. Hátha, valakinek, egyszer.
https://antibaby.blog.hu/2016/03/29/helpy/full_commentlist/1#c29895196
Válasz erre: Helpy
2016-03-30T22:21:03+02:00
2016-03-30T22:21:03+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/03/29/helpy?full_commentlist=1#c29887734" class="reply_nick_74691" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29887734 );">@robertdani</a>: Csináljunk! :)
https://antibaby.blog.hu/2016/03/29/helpy/full_commentlist/1#c29887734
Válasz erre: Helpy
2016-03-30T07:36:26+02:00
2016-03-30T07:36:26+02:00
robertdani
http://blog.hu/user/74691
Csináljunk mi egy jó kis takarító céget.
https://antibaby.blog.hu/2016/03/17/gyereknevelesi_tanacsado/full_commentlist/1#c29852284
Válasz erre: Gyereknevelési tanácsadó
2016-03-24T22:47:37+01:00
2016-03-24T22:47:37+01:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2016/03/17/gyereknevelesi_tanacsado?full_commentlist=1#c29845798" class="reply_nick_28610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 29845798 );">@mimke</a>: :) Cuki.
https://antibaby.blog.hu/2016/03/17/gyereknevelesi_tanacsado/full_commentlist/1#c29845798
Válasz erre: Gyereknevelési tanácsadó
2016-03-23T23:52:27+01:00
2016-03-23T23:52:27+01:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
Nálunk remekül klopfolja az ikeás plüssgyümölcsöket. Egész pontosan az a műveleti sorrend, hogy megmerőkanalazza, megklopfolja, kinyújtja, majd odaadja, hogy egyem meg <3
https://antibaby.blog.hu/2015/12/26/titkok_vagy_hazugsagok/full_commentlist/1#c28863776
Válasz erre: Titkok vagy hazugságok?
2015-12-28T18:28:25+01:00
2015-12-28T18:28:25+01:00
trillárom
http://blog.hu/user/138511
Már felnőtt vagyok, de mindig jó visszaemlékezni gyermekkorom karácsonyaira. Soha nem jöttünk rá, hogyan kerültek az ajándékok a fa alá és ki csengetett az ajándékozás előtt. Ennyi misztikum kell a gyerekeknek és az értelmi, pszichés fejlődésükön is baromi sokat dobhat a fantázia használata és a mesék világa.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/14/velem_van_a_baj_899/full_commentlist/1#c28751228
Válasz erre: Velem van a baj?
2015-12-09T20:42:55+01:00
2015-12-09T20:42:55+01:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/14/velem_van_a_baj_899?full_commentlist=1#c28736800" class="reply_nick_13583" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28736800 );">@Lilienfeld</a>: Köszönöm a hozzászólásod. Jó volt olvasni, jó tudni, hogy nem vagyok ezzel egyedül. <br />
"a végtelen mezőn lehet találni értéket is" Melyik ez? Én már a mindent vivőmben is csalódtam (Magyar Narancs).
https://antibaby.blog.hu/2015/09/14/velem_van_a_baj_899/full_commentlist/1#c28736800
Válasz erre: Velem van a baj?
2015-12-07T20:20:35+01:00
2015-12-07T20:20:35+01:00
Lilienfeld
http://blog.hu/user/13583
Szívemből szóltál.<br />
Én annak idején Nők Magazinján (nem, nem Nők Lapja), Barátnő és Nő színes újságon (ez a kettő szlovákiai magyar nyelvű lap volt), Pajtáson, Ifjúsági Magazinon (Balázs-Piri Krisztina főszerkesztése alatt fénykorát élte, innen már úgy tűnik), Népszabadság TV-Magazinon (fel. szerk. Völgyi Vera) nőttem fel. Ja, meg Szabad Föld is volt + negyedévenként magazinkiadás abból is :) Akkoriban egy pillanatra sem gondoltam, h ezek vmi borzasztóan igényes vagy tartalmas olvasnivalók lennének: különféle riportok, divat, vásárlás, háztartás, kicsi bulvárpszichológia, kicsi hírek a világból, sztárpletykák... <br />
Aztán jött a Nagyonnagy Hírportál női szekciója. Ami az első években valami volt, aztán biztos kevesellték a kattintást amihez képest sokallták a béreket, és elkezdődött a mélyrepülés. Egyrészes fürdőruhás fotó alatt: xy bikiniben, írás az orosz gasztronómiáról - az étel lengyel nevét használva, stb. És A bloggernő. Aki elég igényes és tehetséges volt ahhoz, h kitűnjön a csordából, de amikor szóvá tettem, h ha már a blogja fél oldalát elfoglalja a címkefelhő, akkor ugyan miért nincsenek címkézve a posztok? Persze, h kikérte magának, ha vmi nem tetszik, nyaljak sót.<br />
<br />
És igazából máig sem értem, hogy amit egy-két évtizede még képes volt produkálni a szakma, azt vajon most miért nem? Ok, ok, a nyolcvanas években keményebb volt a szűrés (de nyilván volt kontraszelekció is), a kilencvenes évek a nyomtatott sajtó aranykora (már van szabadság, még nincs internet). De manapság, amikor a felsőfokú képzettség szinte alap, és ott az internet (kaotikus szerkesztőségi archívumok, mindenféle kartotékok és végtelen könyvtárazás helyett) és még nyelvi korlátok sincsenek, akkor hogy lesz ez a brutális igénytelenség? <br />
Persze, a végtelen mezőn lehet találni értéket is; kiforrja magát ez is. De olyan tévesztések láttán, amiket kb. nyolc kattintással ki lehetett volna küszöbölni, egyszerűen összerándulok. Szóval, ha baj van veled, akkor legalább ketten vagyunk :)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/28/aranyelet_520/full_commentlist/1#c28464412
Válasz erre: Aranyélet
2015-10-29T22:19:43+01:00
2015-10-29T22:19:43+01:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/28/aranyelet_520?full_commentlist=1#c28448526" class="reply_nick_800053" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28448526 );">@bogaar</a>: :)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/28/aranyelet_520/full_commentlist/1#c28448526
Válasz erre: Aranyélet
2015-10-29T09:17:17+01:00
2015-10-29T09:17:17+01:00
bogaar
http://blog.hu/user/800053
Úgy látszik nem csak a gyerekeink, de a tévéink is közel egyidősek! :)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28439282
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T20:27:20+01:00
2015-10-27T20:27:20+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28437082" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28437082 );">@aa/szvszl</a>: Ja, remélem nincs harag, csak a közvélekedés hajlamos szépíteni a múlton, vagy nem létező dolgokat tulajdonítani a régi koroknak. Pl. a lányoméknak a suliban van hon-és népismeret, és meglepődéssel olvastam egyik nap a füzetében, hogy a "nagyszüleitek a földeken dolgoztak". Na ez totál röhejes, mert spec. az ő nagyszülei városi emberek voltak, apa nagyszülei negyedik emeleten éltek a belvárosban, az anyai meg panelben laktak eleinte. Még a dédszülei sem műveltek földet már, szóval elég vicces volt. <br />
Akkor mire gondolsz? Mert megvallom, halvány fogalmam sincsen.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28437082
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T14:05:00+01:00
2015-10-27T14:05:00+01:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
nincs bennem nosztalgia. én nem az 1800-1900-as évekről beszélek, amiről már szinte elcsépelt dolog leírni, hogy a férfi verte a nőt meg a gyerekeket, bla-bla, hanem a 800-900-asokról. elnézést, ha a "komaasszony" elnevezés megtévesztő volt, akkoriban még valóban nem használták, ez újabb keletű megnevezés. de a lényeg, hogy nem ugyanarról beszélünk.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28436790
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T13:18:04+01:00
2015-10-27T13:18:04+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28436748" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28436748 );">@kicsinap</a>: Na nagyon ráérek így szabadságon.:-) Szóval a "nagycsalád" már a 19. század végére felbomlott, a 20. században már nem létezett. Az asszonyoknak semmi szavuk nem volt, a vagyonból nem részesedhettek, még ruhát sem kaptak. A nagycsalád feje (aki egy férfi volt persze), korlátlan uralommal rendelkezett a többi családtag felett, bárkit megüthetett, elkergethetett, ő osztotta ki a feladatokat is. Nem a nagy szeretet meg a rokonsági kapcsolat tartotta össze, hanem pusztán gazdasági érdek. Szóval erre szerintem ember nem vágyik vissza.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28436748
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T13:11:27+01:00
2015-10-27T13:11:27+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28436724" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28436724 );">@kicsinap</a>: Inkább azt mondanám, hogy egészen másképpen gondolkodtak a gyereknevelésről, nem a gyerek állt a központban. Nem "foglalkoztak" olyan értelemben vele és annyit, mint amit ma jónak gondolunk (persze ez is általánosítás, nem mindenkire igaz).
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28436724
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T13:09:20+01:00
2015-10-27T13:09:20+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28436152" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28436152 );">@aa/szvszl</a>: Azért nem kell nosztalgiával tekinteni a régi időkre...Nem tudom olvastad-e az "Asszonyok a nagycsaládban" című könyvet, nekem döbbenetes élmény volt, hát minden volt az kérem, csak éppen jó nem a nőknek. Amúgy meg már az én nagyszüleim sem így éltek, pedig biza ők is 80-90 felettiek lennének. Az anyai nagyszüleim spec. panelban laktak már.:-) A másik nagymamám meg mindig mesélte, hogy 6 hetet lehetett otthon maradni a gyerekkel, és ebbe beleszámított az is, amit a szülés előtt otthon voltál. És ugye nem tudták kiszámolni jól a szülés várható idejét, így neki 3 hete maradt apukám születése után, amit otthon lehetett. Szóval én valahogy kicsit sem vágyom erre a" régi szép időre"<br />
Azért az állami bölcsikben is sok rugalmasság van, tényleg nem kell ennyire félni tőlük, én annak idején nagyon pozitívan csalódtam még a harmadik gyereknél (első kettő nem volt bölcsis). A bölcsiről egyetlen rossz dolog nem jut eszembe, bezzeg az ovi, na ott tele lennék panasszal, az nagy csalódás volt, és folyamatos küzdelem. Örülök is, hogy most egy évre megszabadultunk az ovitől, szeptemberben a kicsi megy majd, hát nem tudom. Ott nem tudunk válogatni, mert ott körzetes dolog van, és nagyon nehéz másik oviba kerülni, mert az ovik tényleg tele vannak.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28436152
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-27T11:52:02+01:00
2015-10-27T11:52:02+01:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28421039" class="reply_nick_67228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28421039 );">@Antibaby</a>: szerintem akkor épp ugyanúgy vagyunk ezzel a bölcsi dologgal. pontosan leírtad ugyanazt, amit érzek. nem vagyok ősanya, nem csak a gyerekemnek élek, és a bölcsi-ellenességem sem ideológia indíttatású. de jelenleg nincs olyan megoldás, ami nekünk szimpatikus lenne. vannak a csanák, de hát nem nagyon van pénzünk arra, pedig a legjobb valami olyan lenne, hogy akkor és annyi időre megy közösségbe a gyerek, amikor és ahogy épp jól esik neki vagy a családnak. egyik nap két órára, másik nap ötre, harmadik nap nem megy, és így tovább. itt viszont nem tudok elmenni amellett, hogy régen tényleg jobb volt, amikor a nagycsalád, a szomszéd, a komaasszony vigyázott sok gyerekre, az anyák nem voltak úgy magukra hagyva, mint manapság, és ez jobban megfelelt a kicsik igényeinek is. szóval egyelőre mi is tartózkodunk a bölcsitől.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28427878
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-26T03:52:40+01:00
2015-10-26T03:52:40+01:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
hát igen, itt más a szitu, tesómék Norvégiában élnek, úgyhogy még ha lenne is gyerekük, akkor se kéne rájuk vigyázni. apám amúgy 200 km-re lakik, ő szintén nem unokázik, egyedül anyám van a közelben, ő is csak azóta, amióta mi visszaköltöztünk, és csak addig, amíg nem megyünk újra el. egyébként annyira nem meseszerű, mert nem feltétlenül az önzetlenség és az "ős-nagymamaság" motiválja, hanem van benne egy jó adag irányítási vágy, és hogy nehogy ki legyen hagyva valamiből. tök jó, hogy tudok picit dolgozni, de egyébként teher is, és vannak súrlódások. tényleg azért mentem bele - a saját hasznon túl -, mert látszik, hogy a barátja halála után ez most nagyon lefoglalja, és sokat segít, hogy ne zuhanjon össze. meg amúgy ők nem azok az érdekes fajta emberek, akiknek hatvan után is zajlik az élet.<br />
<br />
van ismerős anyuka, aki éppen egy nagyon problémás terhességet visel, borzasztóan szenved, három gyerek van még otthon, ebből kettő örökmozgó bölcsis, és az ottani bölcsi ugyanúgy bezárt az őszi szünetre, mint a nagy sulija... nem irigylem őket.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28426687
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-25T20:41:56+01:00
2015-10-25T20:41:56+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28421889" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28421889 );">@aa/szvszl</a>: Hát én ilyet csak a mesékben hallottam eddig.:-) Anyukámnak van egy kolléganője, aki napi szinte segít a lánya gyerekeinél, akik már elég nagyok iskolások, de anyukámnak sokat panaszkodik, hogy neki ez már sok. <br />
És hát az én szüleimnek három gyerekek van, nem csak nálunk vannak unokák, a testvéreim messze laknak, mi nem annyira messze, de velünk sem egy településen élnek. Anyukám nem vezet. Szóval fizikailag sem tudnának ennyit segíteni. Mi sem fogunk tudni, mert sok gyerekünk van. <br />
<br />
Ők is élvezik amúgy az unokázást, amikor velük vannak a gyerekek, csak azt is élvezik, amikor visszaadják nekünk őket (a kicsi még nem aludt náluk, csak a nagyok), és élik a saját életüket, mindkettőjüknek elég komoly hobbijuk van a munkájuk mellett, amire nem volt módjuk addig, amíg minket neveltek és eltartottak (mire mindhárman elvégeztük az egyetemet és dolgozni kezdtünk elég sok pénzt felemésztettünk...). <br />
Szóban amúgy anyukám is lelkes, de aztán amikor valósággá kellene váltani a lelkesedést, akkor mindig van valami programjuk, vagy pihenni szeretnének, vagy takarítani, vagy akármi. Én már ezt elfogadtam és valahol meg is értem, szóval velük csak minimálisan számolunk. Most pl. 2 napot elvállalt az őszi szünetből, a kicsi megy bölcsibe, mert az nem zár be, a többiek meg mamáznak. Utána 2 napot én leszek szabin, 1 napot a férjem, akkor a kicsi sem megy bölcsibe. Így lefedtük az őszi szünetet. A nyár, na az lesz problémás.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28421889
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-25T09:07:19+01:00
2015-10-25T09:07:19+01:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
en tokre ertem, hogy igy jo nektek. :) nekunk mashogy jo. az en szuleim peldaul elvaltak, maganyosak, anyukamnak tavaly halt meg a parja, gyaszol, neki az az orom, hogy minel tobb idot van Julival. nem en kertem "ekkora szivesseget", igy alakult, tulajdonkeppen o ajanlkozott. a nagyszulok is masok, vannak, akik lazitani akarnak, mert faraszto a gyerekneveles, vannak, akik az unokazast elvezik. anyam peldaul folyton azzal jart a nyakamra, amig nem ez a rendszer volt, hogy a tokomtudja milyen baratnoje bezzeg _minden nap_ jar a lanyaekhoz segiteni, mi meg nem kerunk soha semmit, es kiszoritjuk az eletunkbol. :D o most ettol merhetetlenul boldog es buszke.<br />
<br />
a tobbit szerintem kibeszeltuk.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28421849
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-25T08:53:48+01:00
2015-10-25T08:53:48+01:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28420433" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28420433 );">@aa/szvszl</a>: <br />
Igen, mindenki másképpen képzeli el az életét, én meg eleve nem tudom magam függetleníteni attól, hogy nekem már nagyobb gyerekeim is vannak, akik iskolások, tehát hiába dolgoznék én heti három napot, attól még nem lennénk együtt. Éppen ezért elképzelhetetlennek tartom azt is, hogy én este 7-re érjek haza, mert akkor már az enyémek fele legalább megfürdött, nyolckor alszanak, mert korán kell kelni.<br />
<br />
Ha az én anyukám nyugdíjas lenne, akkor sem kérnék tőle ilyesmit, ez túl nagy áldozat és felelősség, és amúgy ők már felneveltek 3 gyereket, teljesen megértem, hogy most szeretnének kicsit már lazítani, és nem is bírnak már annyit. (A férjem szülei borzalmasan fiatalon meghaltak, az egyikük még a negyvenes éveiben, a másik ötvenes évei elején, jó lenne, ha az enyémek még élvezhetnék a nyugdíjas éveiket is.) <br />
<br />
Szitter számunkra ilyen mennyiségben nem megfizethető, egyszerűen én nem keresek annyit, hogy engem érdemes lenne szitterrel helyettesíteni.<br />
<br />
A bölcsiben egy csoportban max. 12 gyerek lehet. Ez bővíthető 14 főre, ha minden g yerek elmúlt 2 éves. De eddig 8-nál többen szerintem nem voltak. Ez egy sima, állami bölcsi, a magán nálunk nem pálya, megint csak anyagi okok miatt, annyira sokba kerülne. Így aztán nincsen bölcsis angol, meg semmi ilyesmi, amikkel amúgy én sem értek egyet.:-) Még az iskolásaim sem járnak semmi külön akármire, pont elég nekik a suli, utána a délután legyen az övék, úgy sem sok marad belőle miután még megírták a leckéket is. <br />
Természetesen a gyereknek itthon, velem ezerszer jobb dolga és helye lenne, ez tény. Csak ennyi év után MUSZÁJ dolgoznom már, különben örökre eláshatom magam, és azért még nagyon sok van hátra a nyugdíjig ahhoz. Maradhatnék főállású anyaként itthon havi 25 e Ft-ért, ez megint nem pálya.<br />
<br />
De azt látom a gyereken, hogy némi átmeneti visszaesés után (szobatisztaságban és beszédben), most teljesen ugyan olyan, mint volt, kiegyensúlyozott, boldog, nem sír a bölcsiben, sőt, jól érzi magát, tud aludni (ettől féltem nagyon, hogy nem fog tudni aludni), és mire felébred már megyek is érte. <br />
<br />
Távmunkában vagyok, így senki nem napközis, arra jönnek haza, hogy van itthon valaki, szépen együtt megírjuk, megtanuljuk, amit kell, és után játszhatunk, és csinálhatjuk a dolgainkat. Ez most így jó nekünk.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28421039
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-25T00:09:14+02:00
2015-10-25T00:09:14+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
A bölcsi-nem bölcsi dilemmáról is kellene már írnom egy postot. Mi úgy vagyunk outsiderek, hogy közben nem vagyok ősanya, aki csak és kizárólag a gyerekének él, ezért piszok nehéz, hogy hova tagozódjunk, belépjünk, ne lépjünk, kivel értsünk egyet... ahhh... Bölcsiellenes voltam, aztán rájöttem, hogy nem a gyerek külön érdekei vannak, hanem a család egészének érdeke, meg hogy nem is olyan rossz (elvben), ami annak tűnik, aztán végigjártam az összes szóba jöhető bölcsit, napközit a kerületben, van nagyon sok, majdnem egy hónapig tartott, míg mindenhova eljutottam, és totál elkeseredtem. Borzalmasak. Igaz, volt, ami azért elgondolkodtatott. Várólistán vagyunk az egyik helyen, mert az kimagaslott, és van egy másik is, ami szintén nem rémisztett el, de végül olyan sztorikat hallottam bennfentesektől (itt-ott dolgozó, jó lelkű gondozóktól), hogy elvesztettem minden bizalmamat a látszólag jó helyekben is. Úgyhogy maradt az, hogy máshogy oldjuk meg. Nagyszülőkkel és némi baby sitterrel. Meg minimális háztartási munkával. (Mosogatógép, takarítónő, és nem vasalok semmit!)<br />
Ez most csak egy gyors kifakadás volt, majd talán lesz belőle post is.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28420433
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-24T22:18:09+02:00
2015-10-24T22:18:09+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
2 eves kora utan szoba johet a bolcsi, de o meg csak 1 mult. egyszeruen korainak tartom. elhordom tornara, jarunk ossze ismeros gyerekekkel, szocializalodik, de egyelore nincs szuksege arra, hogy 30 fos gyerekcsoportban visongjon naphosszat. most meg szeretnem, ha tulnyomoreszt az itthoni befolyasok ernek, nem a "nenike". az en ferjem szulei sem elnek, de az enyemek mar nyugdijasok. megbeszeltuk, hogy egy even keresztul igy megy a rendszer, anyam segit, de utana megint egyedul maradunk.<br />
<br />
masreszt nem veletlenul koltoztunk el Pestrol. tudom, h baromi nyersen hangzik, de en fraszt kapok ezektol a multikulti, ovis angolom, Peppa Pig-en, Ringaton, jateklaptopon felnevelkedo kolykoktol. illetve nem toluk, hanem a szuleiktol. outsiderek vagyunk, nem mentegetozom, gyokeresen mashogy kepzeljuk a gyereknevelest, mint a mai fosodor, es ezeket nem tudjuk kikerulni, ha intezmenyesitjuk a gyereket. tok jo dolog a kozosseg, szukseg is van ra, csak az a kozosseg, ami itt kinalkozik, nekunk nem szimpatikus. ja, mert az kimaradt, hogy most egy evre vissza kellett jonnunk a pesti agglomeratumba, ugyh egy lepest vissza. azert sem adnam be, mert mire belerazodik, baratai lesznek, pont kirangatnank belole.<br />
<br />
a hajnal ketorai fozest nem kell szo szerint venni, csak szofordulat. de teny, hogy azokon a napokon, mikor dolgozom, 7-re erek haza, 9-ig csak a gyerekre figyelek, utana amig meg nem vagyok nagyon faradt, elvegzem azokat a teendoket, amikhez minimalis agy is kell (levelekre valaszolni, rendelesek, atutalasok, esetleg munka, amivel lemaradasban vagyok), a ferjemmel is szeretek ugy idot tolteni, beszelgetni, hogy csak ra koncentralok. ezekkel vegzek mondjuk 11-ig. utana johet a hazimunka. nem minden nap, de bizony elofordul, hogy ejjel 2-ig nem vegzek vele. (nem csak a fozes.)<br />
<br />
ha itthon vagyok, en is el tudom vegezni a gyerekkel a dolgaimat, arrol beszeltem, amikor bejarok dolgozni, es este erek csak haza. olyankor mar nem szivesen osztom meg magam a gyerek es a tennivalok kozott, lefekvesig csak az ove vagyok.<br />
<br />
szerintem maradjunk annyiban, hogy mindenki mashogy tervezi, mashogy osztja be, mashogy all hozza, mashogy sikerul megvalositani. :) akar gyerekneveles, akar IKEA, akar hazimunka.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28419965
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-24T21:16:54+02:00
2015-10-24T21:16:54+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28411243" class="reply_nick_67228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28411243 );">@Antibaby</a>: <br />
Hát én 1,5 után már újra terhes voltam (igazából már harmadszor, mert volt egy vetélésem is), és az megint új izgalom és készülődés, na meg akkor írtam a disszertációmat is, éppen elég volt.:-) <br />
Én most 6 órásban mentem vissza, és ez így mos jó, dolgozom is, de ugyanakkor a sulisok nem napközisek, a bölcsist meg rögtön alvás után elhozom. És utána egész délután együtt tudunk lenni. Most úgy látom, hogy meg van az egyensúly. Bár a melóhelyen elég kemény a helyzet, még nem tudom hosszútávon meg tudok-e felelni majd az összes elvárásnak, de a kezdeti nagy idegeskedés után most igyekszem nem ezen agyalni folyton.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28419957
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-24T21:13:07+02:00
2015-10-24T21:13:07+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28411987" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28411987 );">@aa/szvszl</a>: <br />
Miért nem jött szóba a bölcsi? Az én gyerekem bölcsis, és nagyon meg vagyok elégedve, borzasztóan aranyos, kedves, szerető "nénijei" vannak. Jól érzi magát, jókat eszik (ott főznek helyben és minden nap főzeléket ebédelnek), jól alszik, szóval minden rendben. Igaz 2 évesen és 5 hónaposan ment bölcsibe. Nálunk mondjuk nem jött volna szóba nagyi, az én szüleim dolgoznak, a férjem szülei meg nem élnek. <br />
Miért kell hajnal kettőkor főzni?? Én csináltam egy időben, hoyg este főztem (amikor a kicsi még kicsi volt és nyár volt, itthon volt az egész banda), de ha 8-kor nekiálltam azért 10-re mindig végeztem. A többi dolgot meg a gyerekkel együtt is meg lehet csinálni. Az én kicsim pl. már simán tudja az összes ruhadarabról, hogy melyik kié, még a zoknikat is megismeri.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28411987
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-24T00:08:36+02:00
2015-10-24T00:08:36+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
én bármennyire is ellene voltam, hogy hároméves kora előtt visszamenjek dolgozni, teljesen kifordultam. most heti három napot bejárok a szerkesztőségbe részmunkaidőben, addig a nagyival van. természetesen a bölcsi nem jöhet szóba, ha nem lett volna a nagyis megoldás, maradok otthon valami önmegvalósításért sóhajtozva. (így persze az van, hogy hajnal kettőkor még a tűzhely mellett állok a másnapi ebédet kavargatva, miután a fektetést követően még mostam, teregettem, hajtogattam, mosogattam, kutyákkal foglalkoztam, bla-bla-bla.)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28411243
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-23T21:01:35+02:00
2015-10-23T21:01:35+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28374979" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28374979 );">@kicsinap</a>: :) 5 és 3/4 év sem semmi, én már 1,5 év után kezdtem érezni, hogy akárhogy szeretem a fiamat, azért nagyon monoton gyeden lenni. Nem arra vágyom, hogy reggel 8-ra be kelljen érnem egy munkahelyre, ott számomra lényegtelen dolgokért kihajtani a belem estig, aztán rohanni haza főzni, mosni, és persze valahogy megoldani, hogy értékes időt is együtt tudjak tölteni a családdal, csak valami önmegvalósításra. De alakul majd az is. A gyerekkel itthon töltött évek új igényeket szülnek. :)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28375189
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-18T21:36:44+02:00
2015-10-18T21:36:44+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Én mondjuk nem tudok lelkesedni a lapos has, meg feszes, izmos test dologért, vagyis, hogy ezért küszködjek folyamatosan, nézzek ki normálisan, étkezzem egészségesen, de, hogy ez határozza meg a napjaimat, hogy mit ehetek és, hogy mikor jut idő kemény edzésekre, ebből nem kérek, és tényleg nincs is rá időm (vagyis lehetne mondjuk este 9 és 10 között, de akkor már hullára nincs kedvem, reggel meg korán kelne a gyerekek, max. akkor kelhetnék előttük, ha 4-kor kelnék). Egy nagy blőd hazugságnak tartom azt, hogy mindenkinek arra van ideje, amire akarja.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28375161
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-18T21:34:02+02:00
2015-10-18T21:34:02+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya?full_commentlist=1#c28368277" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28368277 );">@aa/szvszl</a>: <br />
Na most velem az történt, hogy a terhesség előtt 49 kiló voltam, most 5 gyerek után 44,5 kiló vagyok, a csípőm is keskenyebb lett, a derekam azért pár cm-el azt hiszem több. A mellem viszont kisebb, mint volt, pedig korábban is elég kicsi volt. Én azt látom, hogy akinek kicsi melle volt, annak a szoptatás nem segít a azon, hogy nagy legyen, vagyis csak átmeneti a nagyobb mell (nekem még akkor is alig-alig érte el a "B" kosarat), utána meg összemegy az egész. Tény, hogy lógni legalább nem tud.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28375125
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-18T21:31:40+02:00
2015-10-18T21:31:40+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya?full_commentlist=1#c28368267" class="reply_nick_67228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28368267 );">@Antibaby</a>: <br />
Te császáros voltál, ha jól rémlik, nekem sok császáros ismerősöm van, akik nagyon vékonyak sok gyerek után is, de a hasuk, na az nem az igazi. Nem tudom Gwen hogyan szült.:-) <br />
Nekem sem fér bele az életembe a napi 1-2 óra sport, igazából a heti 1-2 óra sem igazán, max. annyi, hogy sokat gyalogolok és sokat vagyok kint a gyerekekkel, amikor ugye mozgok. Meg van kertünk, és ott is elég sok a tennivaló, ami mozgással jár. Még 3 gyerek mellól mondjuk eljutottam heti kétszer tornára, de az irtózatosan komoly szervezést igényelt, és akkor még más részlegen volt a férjem el tudott jönni korábban, és én mindig késtem egy 5 percet. 4.50-re ért haza és 5-kor kezdődött a torna. Sokszor álltam az ajtónál felöltözve és ahogy hallottam az autó hangját futottam. <br />
Mondjuk tény, hogy nem eszem sokat, mert nincs időm enni, de amúgy szeretek enni, és az édességet is szeretem, főleg, ha én sütöm.:-) Ruhát meg bármit felvehetnék, ha akarnék, csak én mondjuk nem akarok. Nekem nem tetszettek még lánykoromban sem a hasvillantós pólók, nem hiányzik.:-) Ja és ruhát meg nem is kapok magamra, éppen most keseredtem el pár napja, hogy a nagy nehezen vadászott 32-es nadrág is baromi nagy volt. Korábban azért a 34-esek jók voltak, most nem, a ruhák is mind nagyon bővek és lötyögnek rajtam. Most kéne a munka miatt kosztüm, teljesen reménytelennek találom, nem tudok venni. <br />
Én inkább a változó kortól "félek" (ez azért így túlzás), hogy az mit hoz majd, anyukám akkor gömbölyödött ki rendesen. Sokáig nagyon vékony volt 3 gyerek után is, ő mondjuk nagyon fiatalon szült minket.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28374979
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-18T21:20:25+02:00
2015-10-18T21:20:25+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28368371" class="reply_nick_67228" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28368371 );">@Antibaby</a>: <br />
Nem voltam 11 évet itthon.:-) Az első három gyerek van egykupacban akkor voltam itthon egy hosszabb időszakot, ha a terhesség alatti táppénzt is beszámítjuk, akkor olyan 5 és 3/4 év jön ki. Után dolgoztam, majd jött a negyedik gyerek, akkor 6 hónapot voltam itthon, aztán megint dolgoztam, és jött az ötödik gyerek, és vele 2,5 évet voltam itthon. És most megint toldozom. Igazából az van, hogy távmunkában dolgoztam amikor dolgoztam akkor is, itthonról, tehát a max. akkor is az volt, hogy elmentem értük az oviba, bölcsibe, suliba és kész. VOlt, hogy 2-3 hónapig sem kellett a melóhely felé néznem.. Ami szuper amúgy, mert az életünk mentette meg, képzelheted, hogy 3 db 6 éven aluli gyerek, akik közül kettő frissen került közösségbe mennyit volt beteg....<br />
<br />
Szerintem az van, hogy az ember valahogy beleszokik (beletörődik?), hogy ez van, és kész. Ebből próbálja kihozni a legjobbat. Itthon lenni úgy amúgy szerettem, most is fájt a szívem, hoyg vége, talán azért is, mert már pontosan tudtam milyen a gyerekek mellett dolgozni, nagyon kemény. Sokat jártunk el kirándulni, az megtörte ezt a ház körül körözés hangulatát.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28368425
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-17T23:38:04+02:00
2015-10-17T23:38:04+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
Ma gondoltam rátok! :) Szombat van, ugye. A fiam még nyári, nem teljesen zárt cipőben jár, úgyhogy elindultunk délelőtt, hogy vegyünk neki újat. Neki szupinált kell, úgyhogy biztosra akartunk menni. Becéloztuk hát a Mammutot, mivel ott 2 szupis cipőbolt is van, meg egy harmadik a Retek utcában, a Mammut mellett. Szombati vásárlási csúcs fűszerezve Széll Kálmán tér környéki lezárásokkal, útépítésekkel... A délelőtt nagy részét a dugóban ülve töltöttük. Utólag azt mondom, mehettünk volna villamossal, jobban jártunk volna, de mivel úgy gondoltuk, egy gyors cipőnézés, aztán megyünk a piacra tovább, és oda kell az autó a szajré miatt, végül nem villamos lett. Aztán kiderült, hogy az első cipőboltban pont az a méret hiánycikk minden (!) fazonból, ami nekünk kellene. A másodikban dettó. A harmadikban meg olyan cipőt erőltettek volna ránk, amiben szemlátomást nem volt kényelmes Rt-nak járni. Mondjuk már a 2. boltnál iszonyú türelmetlen volt, naná. A lényeg: nem jutottunk el a piacra és cipője sem lett. Na, ilyenkor kellene nekünk, hogy vasárnap ne legyenek zárva a boltok. Hétfő-kedd-szerdán nem érünk rá, úgyhogy leghamarabb csütörtökön tudunk újra cipőt nézni. Remélem, száraz kánikulával kezdődik a jövő hét! :)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28368371
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-17T23:22:51+02:00
2015-10-17T23:22:51+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28361621" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28361621 );">@kicsinap</a>: Erről is írhatnál majd, hogy hogy nem zakkan meg így az ember. 11 évig otthon a gyerekekkel...
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28368363
Válasz erre: Snickers
2015-10-17T23:19:20+02:00
2015-10-17T23:19:20+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356?full_commentlist=1#c28361579" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28361579 );">@kicsinap</a>: :)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28368277
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-17T22:59:13+02:00
2015-10-17T22:59:13+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
persze, jót tesz azoknak, akik a terhesség előtt 40 kilósak voltak, csípő nélkül, lapos mellekkel.na, én mindig kicsit "husi" voltam, de az abszolút feszes fajtából, nulla narancsbőrrel, kerek csípővel, hozzá mérten vékony derákkal. a terhességbe épp annyira fogytam bele, hogy életemben először voltam elégedett a tükörképemmel, és nem akartam többet fogyni. ez a tíz kiló viszont úgy jött rám, hogy nem a feszes husivá váltam vissza, hanem puha pacává narancsbőrrel. brühühü. :((((((((((((((((((((
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28368267
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-17T22:57:37+02:00
2015-10-17T22:57:37+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
Ja, és hát a sport. Olvastam valahol, hogy Gwen S. vegán étrenden van és minden nap edz. Na, ennek én az első felét tudnám produkálni gond nélkül, de a sport, főleg a napi fix 1-2 órás kemény edzés olyan távol áll tőlem... Azt hiszem, soha nem tudna olyan fontos lenni a vonalam... <br />
Azt is olvastam Gwentől (mert amikor megláttam a derekát, azért googliztam egy pár órácskát :) ), hogy szerinte aközött kell választania, hogy mindent megehet, amit akar, és hogy minden ruhát felvehet, amit akar. És ő az utóbbit választja. Azért ez elég jó duma, és biztos igaza is van. <br />
Mondjuk amennyire nem vagyok sportolós alkat, annyira könnyen veszem rá magam új étrendre, simán át tudom állítani az agyamat, hogy ne az legyen, hogy sanyargatom magam bizonyos ételek megvonásával, hanem hogy tényleg azt akarjam enni és az essen jól, ami jót is tesz. Ez meg előny, tudom.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28368227
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-17T22:51:50+02:00
2015-10-17T22:51:50+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya?full_commentlist=1#c28361573" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28361573 );">@kicsinap</a>: Az tényleg mázli. Én Rt előtt kimondottan vékony voltam, de a hasam soha nem volt lapos. még 45 kg-osan sem. :) Amúgy nem panaszkodni akartam. :) Nem lenne semmi bajom, ha a hasam... az a mumusom, sajnos.<br />
<br />
Egyébként szerintem biztosan sokat számít az alkat. Mert pl. ott van Jennifer Aniston, hogy csak egyet emeljek ki. Neki is van minden, pénz, edző, precíz diéta, a világ vizslató szeme motivációnak. És tök jól néz ki, de azért mégis látszik rajta bikiniben, hogy már nem 20 éves, valamelyik filmben volt mostanában egy strandolós jelenete. Pedig egy gyereke sincs, nem hogy három. Izmos meg minden, de azért egy picit szélesedett a lába és a dereka is. És ez így természetes, a test megváltozik, még sok odafigyelés, edzés, mindig betartott egészséges étrend mellett is.<br />
Azt vettem észre, hogy a fiúknak meg a nyakuk vastagszik meg. Azok, akiket többb évtizede ismerek, ilyenek legalábbis. Nem híztak meg, nem ráncosodtak, nem őszek még, de a nyakuk megváltozott a korral. :)<br />
<br />
@aa/szvszl: Ja igen, vannak, akiknek terhesség után, a test átalakulása épp jót tesz. Láttam már ilyet.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28364251
Válasz erre: Snickers
2015-10-17T14:43:06+02:00
2015-10-17T14:43:06+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
ez azért elég cuki.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28364229
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-17T14:41:33+02:00
2015-10-17T14:41:33+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
@kicsinap: jó, hát öt gyerekkel logisztikai istencsászárnak kell lenni, hogy menedzseld a család életét, szóval tényleg csak leborulni tudok előtted. :D<br />
<br />
@antibaby: "20 percre lesz Budaörs" - ne igen, mi teljesen belestünk abba a hibába, hogy úgy voltunk vele, ha már vidék és falu, akkor tök mindegy, milyen messzire megyünk. azt mondjuk továbbra is feltétel, hogy Pesttől 40 percnyi távolságnál messzebb essen, mert annál közelebb nem ismerünk igazán szép vidéket, illetve ami szép, az nekünk nem megfizethető (Pilis, Dunakanyar), de belenyúltunk egy olyan infrastrukturális feketelyukba, ami sehogy sem jó, mert csak egy autópályáig eljutni bármilyen irányba legalább egy óra, onnan meg még messze a cél... nagyon a szívünkhöz nőtt az északi part (az én családom innen is származik), de végül meghoztuk a döntést, hogy a jelenlegi helyen nem fog működni, muszáj vagyunk kicsit "közelebb" menni, és valahol Almádi környékén keresgélni.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28363891
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-17T13:31:59+02:00
2015-10-17T13:31:59+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
genetika és odafigyelés. a csaj egész életében kurva jól nézett ki, és nem csak a hasán látszik, hogy szerencsés alkat. én a szülés után konkrétan jobban néztem ki, mint teherbe esés előtt, de a terhesség alatt is sportoltam (visszafogottan). a szoptatás alatt semmi időm/energiám nem volt, és bizony feljött 10 kiló. most elég szarul érzem magam, ha a tükörbe nézek, pedig szerintem sporttal és helyes étkezéssel hamar rendbejönne.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28361639
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T23:55:33+02:00
2015-10-16T23:55:33+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Ja és rendszeres az, hogy kiderül, hogy valaki kinőtt valamit, komolyan ez a hónap ultra katasztrófa volt, hogy ilyen hirtelen lett szinte téli idő a hét elején, a lányom hétfőn az én bakancsomban ment iskolába, nem számítottam rá, hogy már most kell. De reggel konkrétan 1 fok volt, mikor indult suliba. Két fiúra nem ment fel a télikabát, egyre a sapka sem, még jó, hogy a két nagyobb fiú között kicsi a korkülönbség, mert így rá tudtam adni az egyikük gatyáját a másikra, mert rá egyik sem volt már jó. És akkor nagylánynak szemüveg 81 e Ft volt (semmi különös, ennyibe kerül...). A héten már vittünk be a suliba váltócipőt, a nyári szandikat szoktam, felveszi a második fiam, hát 1 cm-re kilóg a lába, pedig szepmteberben még jó volt rá. Szóval ezen a héten tényleg kb. minden nap derült ki valamilyen ruha hiányosság, vagy egyéb, amit persze 20 boltban lehet megoldani. A szemüveg is elkészült közben. A nagylánynak pl. csak egy kicsike boltban tudok felsőket venni, a kamaszoknak tervezett ruhák jó része vállalhatatlan. Van egy jó forrásunk, na azokkal ő is, én is mindig elégedettek vagyunk, csak nem annyira olcsó, sajnos.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28361621
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T23:48:57+02:00
2015-10-16T23:48:57+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28354977" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28354977 );">@aa/szvszl</a>: <br />
Az tény, hogy most nem falunk lakunk, gyerekkoromban laktunk falun (is). De egy nagyon falusias, város széli részen élünk, konkrétan az utcánknál húzódik a város határa, az utca végén már szántóföld van (remekül lehet megfigyelni a gyerekekkel a traktorokat meg kombájnokat.:-). <br />
Nálunk az van már, hogy a gyerekek között már vannak ugye nagyobbak is, akiknek nem lehet csak úgy ruhát venni, mert nem tetszik nekik mindegyik. Pl. hétvégén voltunk és komolyan nem értettem már, hogy a nagyfiamnak miért nem tetszik egyik, vagy másik felső. Na, de ha neki indulunk a 4 gyerekkel, akkor azért annyira nem lelkesedek már érte, hogy egyedül menjek velük, szóval akkor már jön a férjem is. Magamnak baromira ritkán veszek bármit is, röhejes biztosan, de sajnálok erre szabad perceket áldozni, ez az egyik, a msáik meg, hoyg elképesztően nem kapok magamra semmit, ha mégis áldozok rá, így még dühös is leszek. Egy alacsony, vékony nőnek kínszenvedés. Most ott tartottam, hogy még a 32-es ruha dereka is totál elállt. Néha gyerekméretben sikerül, de most spec. elegáns, fekete nadrágot szerettem volna venni (munkához). <br />
Igazából tényleg ez a baj, hogy a hétköznapok annyira sűrűek, hogy csak a hétvége marad. <br />
<br />
Én nem ítélek el senki már, azon már régen túl vagyok (max. azon nézek kicsit furcsán, ha overálba beöltöztetve van a baba a meleg boltokban, de lehet, hogy csak nem akarták felébreszteni öltöztetéssel). Lehet, hoyg az anyukának is ez az egyetlen programja, én aztán tudom, 11 éve töltöm a napjaim 80-90%-át a házunk 1 km-es körzetében. Férjemen kívül más felnőttel meg aztán hetekig nem találkozom érdemben. Most sem, mert távmunka.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28361579
Válasz erre: Snickers
2015-10-16T23:34:52+02:00
2015-10-16T23:34:52+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356?full_commentlist=1#c28340344" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28340344 );">@aa/szvszl</a>: <br />
Irtózatos komoly szövegeket tud lenyomni, néha az agyam eldobom. Tegnap pl. ezt közölte, mert azért esténként, lefekvés előtt, akkor valahogy ellágyul benne minden kamaszos borzalom, szóval akkor ezt mondta nekem:<br />
"Anya! Minden kamasznak szüksége van még a legnagyobb lázadó korszakában is egy otthonra, ahol megértik, elfogadják és szeretik. És hála Isten, nekem van ilyen. "<br />
És akkor azért megnyugszom, hogy nagy bajok azért nincsenek itten.:-)))
https://antibaby.blog.hu/2015/10/16/gwenanya/full_commentlist/1#c28361573
Válasz erre: Gwenanya
2015-10-16T23:32:23+02:00
2015-10-16T23:32:23+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Szerencsés alkat, sok pénz, bébiszitterek és edzők.:-)<br />
Komolyra fordítva, nekem irtóra mázlim van, én kb. veled egy idős vagyok és 5 gyerek után is lapos a hasam, én annyi kiló vagyok, mint 14 évesen.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28356123
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T10:36:30+02:00
2015-10-16T10:36:30+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28354977" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28354977 );">@aa/szvszl</a>: Ez hamar ment. :)<br />
" mert vasárnap ugye, minden zárva, azóta pokol minden szombatunk, régen legalább a hétvégéinket nem kellett percre megtervezni."<br />
Csak erre a mondatra utaltam, ez szerintem jól megfogalmazza, amit érzek a vasárnapi zárva tartással kapcsolatban, pedig tudom, hogy nem ennél nagyobb tragédiák is történnek az életben.<br />
Innen van: <a rel="nofollow" href="http://totalcar.hu/belsoseg/2015/10/04/egy_pompas_hetvege_de_nem/">totalcar.hu/belsoseg/2015/10/04/egy_pompas_hetvege_de_nem/</a>
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28356097
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T10:30:46+02:00
2015-10-16T10:30:46+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28354977" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28354977 );">@aa/szvszl</a>: Majd elmesélem, milyen Bp. után faluból szemlélni ugyanezt a helyzetet, ugyanis jövőre tervezzük falura költözni. Mondjuk onnan is 20 perc autózásra lesz Budaörs Ikeástul, de azért biztos más lesz. :)<br />
Igen, nagyon szubjektív, mert mindenki más életmódra van berendezkedve. És itt nem csak arról van szó, hogy berögzült valami és most változtatni kellene, hanem hogy esetleg tudatosan máshogy él egyik ember mint a másik. Persze tudom, hogy nekünk itt Bp-en, a legjobb tömegközlekedésnél, minden üzlettel karnyújtásnyira könnyebb, de hát nem véletlenül lakunk itt. Ez is egy választott körülmény, és ha a központban laksz, ahol pont azért vállalod a negatívumokat is, mert közben meg a szolgáltatások ott vannak körülötted, akkor azért zokon tudod venni, ha bezárják körülötted a várost. :) Amíg külső kerületben laktam (Csepel), nem igazán érdekelt, hogy nem volt normális ruhabolt meg akkoriban még szupermarket sem. A törvényhozók nem nagyon veszik figyelembe, hogy az emberek különbözőképpen szeretnék élni az életüket. Miközben azt én sem tartom normálisnak, ha valaki éjjel-nappal a plázákban lóg, mert nincs ötlete értelmesen elfoglalni magát.<br />
<br />
Ja, meg hát akinek vasárnap van piac, annak nem is valósul meg a vasárnapi zárva tartás. :))) Úúúúgy könnyű. :) (viccelek)<br />
<br />
Az álmosan magunk után húzást nem rád értettem, hanem a mi helyzetünkre. Ha 9ig van nyitva az Ikea, nekünk azért el kell jönnünk onnan legkésőbb 7-kor, hogy ne szabaduljon el pokol a fáradtság miatt. :) De amióta a délutáni alvás kimaradozik, azóta inkább 6-kor.<br />
<br />
A cikk... úgy rémlik, a Totalcaron vagy a Belsőségen olvastam... már nem tudom, de a cikk nem a bevásárlásról szólt, csak ott olyan stílusban írnak autós témákról, hogy sokszor beleszőnek egy-egy mondatot a magánéletükről vagy a politikáról. Ha megtalálom, azért linkelem neked.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28354977
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T07:31:26+02:00
2015-10-16T07:31:26+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
az azért leszögezném, hogy olyan SOHA nincsen, hogy álmos, és húzom magam után. az kínzás, és nagyon távol áll attól a szellemiségtől, amiben szeretnénk felnevelni. eleve ódzkodunk attól, hogy vásárolni hordjuk magunkkal. tudom, sznobizmus, de a férjemmel előszeretettel szörnyülködünk egymás közt, mikor látjuk az 1-2-3-6 hónapos babákat ezekben az autósüléses-hordozós babakocsikban (nem tudom, hogy hívják, mikor az autóshordozót lehet a vázra rácsatolni, és abban tologatják feszt, rajtam meg futkos a hideg), és sajnáljuk a kicsiket, akiknek a szülei teljes természetességgel kezelik a sokezres embertömeget, a zajt, a színeket, a gyerek arcába a plafonról belevilágító izzókat. nagyon sokáig egyáltalán be sem vittük ilyen helyekre, azóta is csak ritkán, sokkal kevesebbszer, mint a nagy átlagot. azt, hogy "havonta egyszer-kétszer belefér", arra értettem, hogy belefér, hogy elvigyük magunkkal azokon a szombatokon vásárolni, amikor mindkettőnknek közös ügye van, és máshogy nem tudjuk megoldani. az IKEA tipikusan ilyen, mert ott mindketten szeretnénk jelen lenni, az általad említett közös döntéshozatal okán. :) és ezen alkalmakkor még nem történt olyan (lekopogom), hogy az áruházban érte volna nyűgösség, fáradtság. hazamentünk, félórát csúszott a fektetés, ennek köszönhetően tizenöt perc helyett kettő alatt vágta be a szunyát. szóval álmos gyerekkel mi sem járunk sehova, inkább arról van ismét szó, hogy úgy tűnik, nekünk szerencsénk van, és nem ütköztünk eddig ebbe a problémába, ezért soha nem vizsgáltam ilyen szempontból. mindenki magából indul ki, ugye. :)<br />
<br />
viszont mi nem mondunk le a vásárlásról a gyerek miatt, hanem úgy oldjuk meg, hogy ha nekem van vásárolnivalóm, akkor mikor az apja hazaér, itthon marad vele játszani, és én megyek el fél 6 körül, vacsorára, fürdésre pedig visszaérek. ha az apjának, akkor a munka után elintézi, és később jön haza. de azt hiszem, ez tipikusan olyan dolog, hogy kinek mi. ismerünk egy baráti párt, akik még soha nem aludtak egy éjszakát sem külön, mi rendszeresen megtesszük. lehet a vásárlás is olyan, hogy más nem megy el a férje nélkül karton ásványvizeket pakolni a csomagtartóba, én meg igen. sok családnál közös ügy bármilyen vásárlás. (említed is, hogy te nem nagyon veszel ruhát Dris nélkül.)<br />
<br />
viszont kezd egyre világosabbá válni, mennyire meghatározó, hogy kisvárosi/falusi környezetben élünk, és mások a vásárlási szokásaink (kicsinap írja, hogy ők sem Pesten élnek, de mi konkrétan egy majdnem lakatlan faluban, és azért ez nem mindegy). szóval a következőre jutottam:<br />
- neked ugye az egyik fő probléma, hogy szombat délelőtt piacra mentek, ezzel szemben nálunk vasárnap van a piac (ha szombaton lenne biopiac, persze megszívnám, de káptalantóti szerencsére vasárnapi)<br />
- kicsit is igényesebb ruhaboltok legközelebb Füreden (40 perc), Veszprémben (1 óra) vagy Keszthelyen (1 óra) elérhetőek, ezért fel sem merül bennem a vásárlásra való igény, kizárólag akkor, ha Pesten vagyunk látogatóban egy-egy hétvégén, amikor amúgy is a nagyanyja vigyáz a gyerekre néhány órát<br />
- az IKEÁ-zás szintén nem lehet soha spontán dolog, mivel Pestre való felutazást igényel, tehát nekünk eleve adott, hogy a kiszemelt szombatot arra szánjuk, és nem délután 5-re érünk oda<br />
- szemüveg, cipő, telefontöltő, könyv, akármi vásárlását szintén tervezetten tudjuk csak végrehajtani, és tök mindegy, hogy vasárnap, szombaton vagy hét közben, ezért nekünk nincs olyan éles határvonal aközött, hogy a boltok nyitva vannak hat napon át, a hetediken meg zárva, mert számunkra minden nap kicsit problémás :)<br />
<br />
úgyhogy összességében azt hiszem, ez az egész téma borzasztóan szubjektív, nagyon függ a környezettől, a családi berendezkedéstől, a napirendtől, az egyéni habitustól, és úgy általában a lehetőségektől. hozzánk kevésbé ér el ez a probléma, mint a nagyobb településekre, ahol a falu egyetlen Reálján vagy Coopján kívül van más üzlet is. (érdekes lett volna megfigyelni magunkon, milyen lett volna, ha a rendelet meghozatalakor még Pesten élünk, és utána költözünk, akkor mik a tapasztalatok, de már előtte elmentünk. volt egy-két vasárnap, amikor bambán néztünk a taplocai Tesco üres parkolójában, de aztán nagyon gyorsan hozzászoktunk.)<br />
<br />
az a cikk, amit említesz, viszont nagyon érdekes gondolatot vet fel. emlékszel esetleg rá, hol találtad? szívesen elolvasnám.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28354655
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-16T01:03:52+02:00
2015-10-16T01:03:52+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28340330" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28340330 );">@aa/szvszl</a>: Tudom, ezt nem nekem írtad, de azért reagálok. :) <br />
Az tényleg mázli, ha tudod néha húzni az alvását úgy, hogy az nem okoz hosszútávú borulást a szokásokban. Nálunk a délutáni alvás konkrétan nincs, mert itthon már nem alszik el, viszont épp ezért nagyon örülünk, hogy az esti lefekvés rendben van, beállt egy rendszer. Nem hazárdírozunk vele, meg valahogy nem is tudom elképzelni, hogy amikor már álmos, akkor még a pénztárnál vagy az árukiadónál húzzam magam után... ezért mi pl. inkább lemondunk ezekről a bevásárlásokról, illetve halogatjuk sokáig, aztán egyszer csak sikerül valahogy eljutni. <br />
<br />
Örülök, hogy közelítettek az álláspontok egymáshoz, mert ezzel, amit most írtál, már azért egyet tudok érteni. És az a kulcs, hogy muszáj a lehetőségekhez igazítani és bepréselni abba a kis időbe. A minap olvastam valahol, egy tök más témájú cikkben, ami érintette ezt a vasárnapi zárva tartást is, hogy az a gond vele, hogy így a hétvége is időbeosztós lett, órára kell jönni-menni, intézni a vásárlást. Nem lehet szombaton sokáig lustálkodni, lassan reggelizni, délig elhúzni a semmivel a napot, hogy aztán az elintézendők akár lazán átcsúszhassanak vasárnapra, ha épp úgy adódik. Hanem menni kell, csinálni, mert most van nyitva, most van ott a gyerek és az apja egyszerre. Azért ez nagy változás az előzőekhez képest. Igaz, lehet úgy is nézni, hogy az micsoda lazaság volt, a nyugati kényelem netovábbja.De úgy is, hogy az embernek legalább volt két napja, amit maga osztott be.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28340344
Válasz erre: Snickers
2015-10-14T01:14:28+02:00
2015-10-14T01:14:28+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
@kicsinap: durva, hogy mennyivel tudatosabbak ők manapság, mint mi régen. ha ezeket én annak idején tudtam volna, talán nem is kéne pszichológushoz járnom a sikertelen leválás miatt. (mára persze elméletben pszichológiai fenomén vagyok, csak hát feldughatom, ha gyerekként és kamaszként a szüleim írmagjában fojtották el minden dacomat.)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28340330
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-10-14T01:09:26+02:00
2015-10-14T01:09:26+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
anyukám mondjuk rendszeresen 6-fél 7-re ért haza (nem is tett túl jót a későbbi szülő-gyerek viszonynak), és emlékeim szerint 9. körül már simán minden nap 7 óránk volt (hétfőn ráadásul reggeli istentisztelettel, hétközben valamikor 0. tesiórával, rendes tanítási idő után után heti 2x2 óra fakultációval), de ahogy Antibaby írja, valóban nem kell nekünk is rossznak lenni, attól, hogy a szüleinknek az volt. :) inkább csak úgy értettem, hogy ha nincs más választásom, akkor muszáj abba a kis időbe belepréselnem, ami adatott. jó, ha van egy egész nap kényelmesen, de ha elvették, akkor nem jelenti, hogy egyáltalán nem is tudom/lehet megoldani.<br />
<br />
VISZONT. az enyém kölök bármikor fekszik, óramű pontossággal 11 órát alszik a fekvéstől számítva, tehát összetehetem a két kezem. egoista módon nem gondoltam rá, hogy másnak gond lehet abból, ha később fekszik, mert kevesebbet is alszik. szóval megértem. meg hát majd meglátom, ha iskolás lesz, és testvér is lesz mellé.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28330718
Válasz erre: Snickers
2015-10-12T20:39:09+02:00
2015-10-12T20:39:09+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356?full_commentlist=1#c28326324" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28326324 );">@kicsinap</a>: Ez kemény! :) Ezek a mai fiatalok... :)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28326324
Válasz erre: Snickers
2015-10-12T11:32:11+02:00
2015-10-12T11:32:11+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Ezt már le sem mertem írni.:-))) A nagylányom 11 éves, hát néha komolyan kell fegyelmeznek magam, a kicsi semmi a maga 2,5 éves dackorszakával ehhez képest. És komplett kiselőadásokat tart a lehetetlen viselkedéshez, hoyg neki erre most joga van, mert kamasz és ezen a stáción neki keresztül kell mennie, hogy felnőtté váljon. Ami tény, csak attól még nem könnyebb.:-)
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28313030
Válasz erre: Snickers
2015-10-09T22:34:16+02:00
2015-10-09T22:34:16+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356?full_commentlist=1#c28298724" class="reply_nick_173220" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28298724 );">@kicsinap</a>: Hehe, ezt kommentelték a Facebookon is, hogy a dackorszak egy never ending story. Beszélgettem egy gyerekpszichológussal, azt mondta, ez messze nem a legrosszabb időszak, hiszen amilyen a dackorszak, a kamaszkor annak a sokszorosa lesz.
https://antibaby.blog.hu/2015/10/07/snickers_356/full_commentlist/1#c28298724
Válasz erre: Snickers
2015-10-07T21:48:38+02:00
2015-10-07T21:48:38+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Hát te borzalmasan optimista vagy.:-)))))
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28142060
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-18T23:48:14+02:00
2015-09-18T23:48:14+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
Ja, hát anyukámnak sokkal nehezebb volt, ebben egyetértünk. :) De attól nekünk is rossznak kell, hogy legyen? <br />
Mármint ne érts félre, nem ezt tartom a világ legnagyobb problémájának, de nekem most gond. <br />
Én a kisebb dolgokat el tudom intézni hétközben, de ruhavásárlást, bútoráruházat nem. Leírtam a bejegyzésben, hogy miért nem.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28134762
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-18T09:59:03+02:00
2015-09-18T09:59:03+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Persze, mindent meg lehet oldani, ha nagyon muszáj. DE. <br />
Nálunk 6-kor vacsora, van, ha nincs 6-kor vacsora, akkor nem tudnak 8-kor lefeküdni, és akkor borzalmasan nehéz 6.20-kor felkelni. Nálunk 3 iskolás már.(egy meg bölcsis) A felsőssel sokszor 5 körül végzünk a tanulással, tehát 6-ig nem tudunk megfordulni. Amúgy mi sem Pesten élünk. <br />
És igen, nálunk a fektetési idő az szent dolog, nyáron lehet később, de akkor sem sokkal később fekszenek, mivel ugyan úgy korán kelnek. A kicsi 5 és 6 között szokott kelni, mióta bölcsis tolta kicsit későbbre. <br />
Nyilván ezek nem minden napos dolgok, még csak nem is minden hetes dolgok, de előfordul időnként és akkor bosszankodom. <br />
Abszolut nem lehet amúgy a mi gyerekkorunkhoz hasonlítani semmit. Nyilván anyukád nem 6-ra ért haza a munka után, neked a suliban nem volt elsőben 27 órád egy héten (mint az én elsősömnek), vagy 9. osztályban heti 35 órád. Valahogy nincs kedvem a gyerek idejét vásárlással rabolni miután az egész napját kötelező feladatokkal töltötte. Odaút fél óra, vissza út fél óra, és akkor még nem voltunk egy boltban sem. És nem egy g yerek cuccairól kell gondoskodnunk.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28123514
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-16T22:08:57+02:00
2015-09-16T22:08:57+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
azért ne csináljátok már, komolyan. soha semmit nem lehet elintézni suli/munka után hétköznap? nem tudom, de azért én úgy nőttem fel, hogy ezeket nem kizárólag szombat-vasárnap intézték nekünk a szüleink. sőt, én minden hétvégén mentem láthatásra Miskolcra az apámhoz, úgyhogy anyámnak tényleg csak a hétköznap maradt, és egyedül nevelt. úgy értem, nem volt mártír, semmi megerőltetést nem jelentett, hogy suliból hazafelé elmenjünk valami bolt felé. még IKEA-ba is rendszeresen jártunk, nem csak hétvégén. bocsánat, ha durva vagyok, de azért egy cipővásárlás férjen már bele hétköznap is. kényelmes lett mindenki, az a baj, és csak 4-5 órás nagykörutakban tud gondolkozni. egyébként meg mi van, ha nincs időben lefekvés egyszer-egyszer? vagy én vagyok eltévedve, és a fektetési idő tényleg ennyire szent dolog, hogy soha nem csúszhat egy órát sem? mi egy háromszáz fős faluban lakunk, ahol nincs semmilyen üzlet, az innen félórára lévő városban is délután 5-kor bezárnak, nem úgy, mint Pesten, ahol 8-9-ig simán nyitva vannak, és még így is meg tudunk oldani mindent, akár az IKEÁ-t is. pedig ahhoz 200 kilométert kell utaznunk. namár, mit csináltok ti az időtökkel, de tényleg?
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28114074
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-15T22:08:52+02:00
2015-09-15T22:08:52+02:00
kicsinap
http://blog.hu/user/173220
Engem is zavar. Hétköznap nem tudunk a gyerekeknek venni semmit (értsd, ruhát, cipőt, szemüveget), mert munka és suli van, időben kell vacsizni, feküdni. Marad a szombat. De sokszor van az, hogy szombaton lenne szuper idő kirándulni, vasárnap meg pocsék. Meg amúgy is jobb a szombat, hogy ne suli előtt utazzunk sokat (meg vezessünk). <br />
Nem vásároltunk sokszor anno sem vasárnap, de néha igen is jobb lenne, és akkor én is bosszankodom, hogy ehhez kell alkalmazkodnunk.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28105816
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-14T23:10:25+02:00
2015-09-14T23:10:25+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap?full_commentlist=1#c28096810" class="reply_nick_91557" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 28096810 );">@Dee_</a>: Na igen, ezt ki is hagytam, hogy sokszor családi programot kell lemondani egy fontosabb bevásárlás miatt. Nem hiszem, hogy ezt szerette volna a jogalkotó. :)
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28096810
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-13T22:09:13+02:00
2015-09-13T22:09:13+02:00
Dee_
http://blog.hu/user/91557
Nekem is megnehezíti az életem. <br />
Állatorvos szombat délelőtt van nyitva. Ha mennünk kellett (egy időben sajnos sokszor), akkor aznap nem volt már időnk bevásárolni. <br />
Ha vihart, jeget is mondtak szombatra, nem tudtuk vasárnapra áttenni az autós bevásárlást.<br />
Lehetett bármilyen szuper szombati városi program, nem tudtunk rá elmenni, mert nem tudtuk másik napra áttenni a vásárlást.
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28044980
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-09T18:52:19+02:00
2015-09-09T18:52:19+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
mi azok a típusok vagyunk, akiknek fel sem tűnik a dolog. igaz, az életünket és a rutint úgy alakítottuk, hogy nálunk 9-9:30-kor van altatás (tudom, hogy sokan furcsállják, hogy milyen dolog ez, de én nem bírok korán kelni, és így alszik reggel 9-10-ig, nekünk ez vált be kényelmesen - legalábbis az oviig). előtte pedig csak egy gyors fürdés, pelenka, pizsama, és már alszik is. (emiatt az isteni mázli miatt voltam kicsit bátortalan a múltkori posztnál, és féltem, hogy számonkérőnek tűnhetek, mert nagyon ódzkodtam attól, hogy úgy jönne le, mintha én lennék a tökéletesen altató anya [bár ilyesmit nem mondtam], aki nem érti, másnak miért nem alszik a gyereke.) szóval mi olyan fél 9-9-ig el tudjuk húzni a hazamenetelt, ha nagyon muszáj. természetesen a gyerek érdekében nem sűrűn teszünk ilyet, nem normális dolog, hogy lefekvés előtt még embertömegben vonszoljuk át az áruházon, de mikor úgy alakul, hogy ikeázni kell, vagy más egyéb, nem élelmiszer-jellegű bevásárlást intézni, akkor kéthetente, havonta egyszer belefér. vasárnap még régen is inkább otthon döglöttünk vagy moziztunk, kirándultunk.<br />
<br />
de abszolút megértem, akinek problémája van ezzel. ugyanis nem véletlenül hívják ezt a napot VÁSÁR-napnak. (bár abban szerintem igazuk volt, hogy a nép nagyobb része, főleg a fiatalok csak unaloműzésből lógtak a plázákban hétvégén, és ez nem volt jó.) én inkább a sziesztát vezetném be helyette. :D
https://antibaby.blog.hu/2015/09/08/konzumszunnap/full_commentlist/1#c28038444
Válasz erre: Konzumszünnap
2015-09-08T22:06:46+02:00
2015-09-08T22:06:46+02:00
Arna
http://blog.hu/user/70298
Nagyon egyetértek! Én dolgozok napi 12-13 órát, ha zárás van pl. vagy audit a munkahelyen..ha meg nem ez van, és csak simán 8-at dolgozok nincs kedvem elmenni utána vásárolni (pedig még nincs is gyerek..), szombaton intézem a házimunkát/főzést + pihenek. Vasárnap nekem is nagyon jó kikapcsolódás lenne a ruha vásárlás pl, mert máskor nincs időm rá. Én is borzalmasan élem ezt meg, "mégha nem is annyira elegáns ezen nyekeregni", de piszkosul egyetértek!
https://antibaby.blog.hu/2015/08/20/mik_tortennek_ejszaka/full_commentlist/1#c27854386
Válasz erre: Mik történnek éjszaka?
2015-08-21T22:43:40+02:00
2015-08-21T22:43:40+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/08/20/mik_tortennek_ejszaka?full_commentlist=1#c27847740" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27847740 );">@aa/szvszl</a>: Sokáig csak egyszer ébredt éjjel a kicsi, és az elmúlt két évben olyan is volt talán 10x, hogy átaludta az éjszakát. Mostanában viszont 2-3x is felébresztett éjjel. Azért írom múlt időben, mert lehet, hogy épp most van ez változóban. <br />
Dris nagyon sok mindent átvállal, nála jobb partnert erre nem is találnék. Már Rt csecsemőkorában is felváltva keltünk, de egyrészt ő is kimerült már, másrészt az utóbbi néhány hónapban már Rt nagyon anyaanyaanya... szóval hiába kelne ő, csak engem hívogat, tőlem fogadta el a tápszert is, amiről most szoktatom le épp... szóval nem egyszerű, az alvása sosem volt az. Hozzánk más dolgokban kegyes a "sors". <br />
A fáradtságomhoz hozzájön, hogy amikor este lefekszik, én még sok mindent csinálok, kb. éjfél-1 óra között alszom el. Utána meg kb. 2 óránként ébreszt Rt (előtte csönd van nála), hogy anyaanyaanya... ma mondjuk pont nem, de mostanában így volt. Persze változtathatnék, lefeküdhetnék korán, de akkor se hobbim, se párkapcsolatom, se ápoltságom, se kaja, se terveim megvalósítása, se vállalkozáskezdeményem nem lenne. Sokszor még tiszta fehérneműnk sem. :) Igazából jó lenne ez így, ha ő éjjel már aludna rendesen. <br />
<br />
Nem tűntél számonkérőnek. :)
https://antibaby.blog.hu/2015/08/20/mik_tortennek_ejszaka/full_commentlist/1#c27847740
Válasz erre: Mik történnek éjszaka?
2015-08-20T23:56:17+02:00
2015-08-20T23:56:17+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
és szabad feszegetni, hogy miért ilyen nehéz két éve kipihenni magad éjjel? gyanítom, a gyerek miatt, de nem világos: két évesen még ennyiszer kel, hogy te ilyen kimerült vagy? ő nem fáradt akkor nagyon? Dris az elmúlt két évben nem vállalt át néhány éjszakát tőled?<br />
<br />
tudom, hogy ezek borzasztóan számonkérően vagy "bezzegelésnek" hatnak írásban, ismeretlenül, de őszintén mondom, hogy csak a körülmények nem-ismerete miatt kérdezem. gyerekként ugyan alvajáró voltam, és szerintem abban még nincs semmi beteges, de a kimerültséged nem normális állapot, és idáig eljutni sem "normális" úton lehet. hogy történt?
https://antibaby.blog.hu/2015/07/31/fogmosas_205/full_commentlist/1#c27694450
Válasz erre: Fogmosás
2015-08-01T23:56:55+02:00
2015-08-01T23:56:55+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
nekem is feltűnt, hogy miután J egy hetet látványosan végigüvölt az arcmosásától, hirtelen elvágják a dolgot, és akkor meg pelenkát nem lehet ráadni malacvisítás nélkül.<br />
(a gyerekszáj meg iszonyú édes, csak lusta vagyok oda is kommentelni.)
https://antibaby.blog.hu/2015/07/26/ovodai_extrak/full_commentlist/1#c27694444
Válasz erre: Óvodai extrák
2015-08-01T23:53:53+02:00
2015-08-01T23:53:53+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
egyébként meg a f@szomat már ebbe a millió különórába. JÁTSSZON a gyerek, amíg lehet.
https://antibaby.blog.hu/2015/07/17/ujra_a-ha/full_commentlist/1#c27587384
Válasz erre: Újra A-ha
2015-07-18T21:03:20+02:00
2015-07-18T21:03:20+02:00
Vidéki Apuka
http://blog.hu/user/814968
Gondolom jó lóvé jön be egy búcsúkoncertből....
https://antibaby.blog.hu/2015/06/28/vezetesorak_176/full_commentlist/1#c27452350
Válasz erre: Vezetésórák #3
2015-06-30T21:49:33+02:00
2015-06-30T21:49:33+02:00
Én sem váltottam időben oktatót. Ez volt 20 éve. A mai napig nincs jogsim. Sajnos.
https://antibaby.blog.hu/2015/05/30/a_helyzet_diohejban/full_commentlist/1#c27211716
Válasz erre: A helyzet dióhéjban
2015-06-01T12:53:27+02:00
2015-06-01T12:53:27+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/05/30/a_helyzet_diohejban?full_commentlist=1#c27200240" class="reply_nick_28610" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 27200240 );">@mimke</a>: Igen, tényleg az. Én pedig kimondottan rosszul tűröm a streszt. Igazából a ripsz-ropszot iróniának szántam, mert ezek külön-külön is nagy projektek, hát még egyszerre. De be kell látnom, hogy mi általában így élünk. Nem vagyunk az a 8-4ig dolgozós, aztán tévé elé leülős típusok, hanem mindig legalább 2-3-4 valamink fut a munka (most nekem gyed) mellett.
https://antibaby.blog.hu/2015/05/30/a_helyzet_diohejban/full_commentlist/1#c27200240
Válasz erre: A helyzet dióhéjban
2015-05-30T20:31:47+02:00
2015-05-30T20:31:47+02:00
mimke
http://blog.hu/user/28610
"Ripsz-ropsz összehozunk egy lakáseladást, egy házépíttetést, egy kistestvért Rt-nak, egy költözést nagy pocakkal vagy kisbabával, aztán minden klassz lesz." Azért ezek egyike sem kifejezetten stresszmentes tevékenység ;) <br />
Mondjuk én hiszek abban, hogy minden úgy alakul, ahogy annak kell...Nekünk nem jött össze kistesó előtt a költözés, viszont találtunk egy csodálatos bölcsit a Cicának, ahol nagyon jól érzi magát. És így volt időm ovit keresni, és eldönteni, hogy hogyan tovább, szóval egész más irányba mozdulunk, mint eredetileg tervben volt.
https://antibaby.blog.hu/2015/04/24/forgatas_576/full_commentlist/1#c26873540
Válasz erre: Forgatás
2015-04-27T22:20:17+02:00
2015-04-27T22:20:17+02:00
Antibaby
http://blog.hu/user/67228
<a href="http://antibaby.blog.hu/2015/04/24/forgatas_576?full_commentlist=1#c26855960" class="reply_nick_338617" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 26855960 );">@aa/szvszl</a>: Értettem azért. :) Elég hosszú történet, de a rövid változat: Dris egyik barátja forgatási helyszínek kerítésével foglalkozik. Meg akartuk hirdetni a lakásunkat eladásra, ezért felkértük, hogy fotózza már be nekünk, mert ő azt jobban tudja. Eljött, meglátta a lépcsőházat, és felvisított, hogy de hát épp ilyet keresnek egy forgatáshoz most. Megmutatta a lépcsőházunkról a fotót a sorozat díszlettervezőjének, és (véletlenül?) a lakásunkról készült fotókat is. Tetszett neki, eljöttek páran a stábból, megnézték, beleszerettek... valahogy így.<br />
Egyébként lehet ilyen adatbázisba jelentkezni bárkinek a lakásával, aztán szólnak, ha épp olyanra van szükség. Mi nem jelentkeztünk, mert az adatbázisba kerülés feltételei közül kb. semminek sem felelt meg a lakásunk. De ezek szerint előfordul, hogy ennek ellenére is jó nekik.
https://antibaby.blog.hu/2015/04/24/forgatas_576/full_commentlist/1#c26855960
Válasz erre: Forgatás
2015-04-26T00:16:57+02:00
2015-04-26T00:16:57+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
mármint lemaradt a kérdőjel.
https://antibaby.blog.hu/2015/04/24/forgatas_576/full_commentlist/1#c26855954
Válasz erre: Forgatás
2015-04-26T00:16:30+02:00
2015-04-26T00:16:30+02:00
aa/szvszl
http://blog.hu/user/338617
és honnan jött, hogy a ti lakásotokban forgassanak.<br />
<br />
("előszobában hagyott cipőket védi Rt nyelvcsapásaitól" - ezen nagyon röhögök.)
https://antibaby.blog.hu/2015/04/23/gyerek_510/full_commentlist/1#c26854666
Válasz erre: Gyerek
2015-04-25T21:13:10+02:00
2015-04-25T21:13:10+02:00
Tamko
http://blog.hu/user/655455
Koszi!! A francba, hogy nem vettem meg ezt a konyvet (en is emlekszem ra gyerekkorombol). De koszi a tippet, el fogom kuldetni valakivel (kulfoldon elunk).