Antibaby naplója

Antibaby naplója

Szülésfelkészítő

2013. április 10. - Antibaby

Elég egy kis rendellenesség, és máris hisztis kismama üzemmódba kapcsolok. Ugyanis kiújult a pajzsmirigy-bajom, amivel már volt egy jó kis kálváriám úgy 1,5 évvel ezelőtt, most meg jól megijesztett. Flegmadoki felírt egy fél lavornyi szednivalót, meg mindenféle vizsgálatokra küldött. Persze nem baj, sőt, lényeg, hogy a babának baja ne legyen! Viszont tény, hogy ijedős lettem mostanában, azaz felváltva parázós és "mindenrendbenlesz" hangulatú.

A János Kórház szülésfelkészítője elég alapos. Jobb, mint amire számítottam. Kétszer voltunk már a 6 alkalomból. Jó tudni előre, mi várható, úgy lehet igazán felkészülni, de azért tegnap az epidurál érzéstelenítés részletes bemutatása (persze csak szóbeli) után eléggé fehérre vált képpel néztünk egymásra Drissel. Máskor meg úgy érzem, tiszta hős leszek, és mindent a gyerek érdekében! Gondolom, ez mind normális, és majd elmúlik. Meglátjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr505215579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.04.11. 08:08:14

Én jobban féltem az epiduráltól, mint a szüléstől...Mellesleg nem kötelező..Én semmilyen fájdalomcsillapítót nem kaptam, és nem hiányzott...

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.04.12. 08:25:30

ha nem muszáj, jobb, ha nem kap az ember fájdalomcsillapítást.
Anno én is pislogtam az eljárás leírásán, de amikor tizensok óra után teljesen kimerülve a folyamatos erős fájdalomtól jött az aneszteziológus, hogy beadja, szinte megváltóként fogadtam.
pedig az első szúrás nem is sikerült, meg kellett ismételni.
Az viszont biztos, hogy hős leszel ;)

KZsuzsa · http://deepindata.com 2013.04.12. 08:25:50

ja, kisvirag voltam, csak itt ezen a néven "futok" :)

kishangleany · http://kishangleany.blog.hu/ 2013.04.12. 13:00:03

Az epiduráltól én is féltem, viszont azt nem akartam, hogy altatásos császárom legyen. Így inkább maradtunk az epidurálnál. Előre elmondták nekem is, hogy milyen lesz, mit mivel hova csinálnak, pont ezért voltam betojva :) De profik voltak, és semmi rossz élményem nincs most így utólag ezzel kapcsolatban! :) Még a rettegett fejfájást is megúsztam :)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.04.12. 21:17:45

@kishangleany: Ez jó hír, de ha jól értettem a szülésfelkészítőn elhangzottakat, akkor a császárnál és a nem császárnál másfajta epidurált használnak. A császárhoz csak a has-deréktájat érzéstelenítik... mondjuk nem tudom, hogy a másik esetben még mit. Na mindegy, még van idő dönteni, meg van olyan helyzet is, hogy a helyzet dönti el helyettünk.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.05.04. 14:23:15

@kishangleany: No, a mostani szülésfelkészítő alkalmon volt szó a császárról, és azt mondták, azt spinális érzéstelenítéssel végzik. A beszúrás helye ugyanott van, mint az epidurálnál, de a spinális csak egy szuri, amit asszem, a gerincvelőbe adnak. Egyszeri szúrás, mert általában a császár egy órán belül kész van. Az epidurálnál meg felvezetnek egy csövet a gerinccsigolyák között/mellett, egészen a nyakig, oda kerül a kanül, és azon keresztül folyamatosan adagolják az érzéstelenítőt, ameddig kell (akár sok óra is lehet). Lehet, hogy nem írtam le túl szakszerűen, de a szülésfelkészítőn elhangzottakból nekem ez maradt meg.
süti beállítások módosítása