Antibaby naplója

Antibaby naplója

Gondolatok babaváráshoz

2013. április 25. - Antibaby

Mivel már nem dolgozom, a kicsi érkezése előtt több hónapot azzal töltök, hogy felkészüljek - akármit is jelentsen ez. Sokan mondják, nem volt idejük olvasni a várandósságuk alatt, vagy csak később ismertek meg olyan elméleteket és praktikákat, amelyekkel, ha időben találkoznak, szebb, könnyebb, jobb lett volna a baba érkezése utáni első néhány hónap.

Én egy kicsit a másik véglet vagyok. Elég sok mindenbe belefutok, olvasok könyveket is, cikkeket is, nézek videókat stb. Bár megmondom őszintén, az elsőnél még leköti az embert, de később már nem annyira. Mindenesetre, minél többet olvasok, annál inkább találkozom alternatív módszerekkel is (a bababarát szüléstől, a hordozáson át, a pelenka nélküli szoktatásig), és bizony nagyon szimpatikusak. Sokkal inkább azok, mint az ismertebbek, általánosan elterjedtek.

Az ember lánya nyilván szeretne mindent jól csinálni, bár valószínűleg ez eleve lehetetlenség. Szeretne jó anya lenni, persze a saját fogalmai, saját értékrendje alapján. Közben pedig szeretné megőrizni önmagát, nem felőrlődni a feladatokban, hanem élvezni, benne lenni, azonosulni, eggyé válni.

Na meg ugye ott a kényelem is. Annyi tennivaló van egy pici baba körül, hogy nehéz visszautasítani a minden sarkon kapható, nyugati, modern világ általi könnyítőket, kezdve az eldobható pelenkától a mit tudom én, milyen flancos cuccokig. A megrögzötten környezettudatos ember is meg-meginog, ha nem kifogyhatatlan energiát biztosító Duracell-elemek dobognak a szíve helyén. Miközben a lelke az ősi, egészségesebb, higiénikusabb, fejlesztőbb, barátságosabb és ráadásul olcsóbb módszerek felé vinnék. Ugyanakkor az alternatív módszerek tényleg nagyon szimpatikusak. Még akkor is, ha plusz és pluszplusz energiákat igényel a megvalósításuk. Bár ez relatív.

Itt van például a legújabb csábítóm, a pelenkanélküliség. Ami egyébként nem feltétlenül nélkülözi a pelenkát, de ezt már akkor tudtam meg, amikor elég alaposan beleástam magam a témába. Itt most nem fogom megtenni, akit érdekel, utána tud olvasni pl. itt:

http://erinto.postr.hu/pelenka-nelkul-1-egy-hagyomanyos-modszer

Ez a 11 részes cikksorozat első része, a további 10-et itt találja meg, akit érdekel: 

http://erinto.postr.hu/cimke/seg%C3%ADtett+szobatisztas%C3%A1g

A Pelenka nélkül 1., 2., 3. ... cikkeket érdemes elolvasni. Egészen a 11-esig.

Máshol is vannak róla cikkek, de én itt találtam meg a legtöbb információt, egy helyen összeszedve, ráadásul olyanok beszámolóival megtűzdelve, akik már maguk is kipróbálták és tapasztalattal rendelkeznek.

Mivel nekem még nincs élményem csecsemőgondozás terén, fogalmam sincs, beválna-e nálunk, illetve mivel járna, de ha minden jól megy, ki fogom próbálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr445246405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ribizligizi 2013.04.25. 16:48:07

akkor ajánlom neked a mamami fórumot, ott nagyon sokat megtudhatsz a horodzásról, az EC-ről, az alter szülésről, stb. :)

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.04.25. 21:40:57

Hát igen, bár továbbra is azt gondolom, hogy semmi sem tudja felkészíteni az embert eléggé, csak ha már néha vigyázott gyerekre, vagy, ha próbálta ápolni...Mi is bénázunk a mosható pelenkával, pedig azt gondoltam újszülött korától mosható pelusozni fogunk, de azért nem olyan egyszerű...Majd kíváncsi vagyok a kísérleti eredményekre. Nálunk kis odafigyeléssel meg lehet mondani, hogy mikor mit fog csinálni a gyermek...

ciczamicza 2013.04.25. 23:25:01

engem ugyan nem érint a babavárás témaköre, de például szirka babánál (szirkababa.blogspot.hu/) szerintem baromi érdekes dolgokat lehet olvasni, pelenkanélküliségről is ott hallottam először, meg azóta is rengeteg fejlesztő játékot meg ilyesmit látok náluk.

ac.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.04.26. 15:58:20

@mimke: Minden szülő tapasztalataival beljebb vagyok egy kicsit, úgyhogy engem érdekelne, mi a nehézség a mosható pelenkával.
És ti az EC-t nem próbáltátok?

@ciczamicza: Köszi.

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.04.26. 19:25:23

egyébként a mamami fórum tényleg nagyon jó forrás minden alternatív ügyben, a mosható pelenkával meg leginkább az a gond, hogy amíg az eldobhatót simán ráadod, azt csókolom, a moshatóból kismillió verzió és nedvszívóképesség és miegymás van, és azon kiigazodni, illetve megtalálni a babádnak legmegfelelőbbet elég sok kísérletezés árán lehet. Nekem jó, mert vannak ismerőseim, és ki is tudom próbálni másnak a pelenkáját szinte ingyér', de folyton átázik a gyermek, és még nem találtuk meg azt a verziót, ami mellett nyugodt tudok lenni....A dmnek van egyébként öko pelusa, ami mégiscsak jobb, mint a sima veszélyes hulladék pelus.
Amúgy mi hordozó kendőzünk is, ami tök jó, épp most fogunk rugalmasról váltani szövöttre...Ezekről majd egyszer írok is a blogban is...

ribizligizi 2013.04.28. 18:13:40

@mimke: én nem gondoltam volna, de szövöttel tényleg sokkal egyszerűbb kötni, a második gyerekkel már csak szövöttezünk :) (nyárra amúgy is meleg lenne a ruganyos). mi meg többek között azért nem moshatózunk, mert akkora a választék, nem volt energiám utánajárni, belefektetni egy csomó pénzt csak azért, hogy aztán túladjak rajta, és mással próbálkozzak... meg hát lusta is vagyok mosni, ez az igazság.

@antibaby: ha érdekel a hordozás is, vannak bp-en klubok, ahonnan tudsz kölcsönözni meg meg is tudják majd tanítani, hogyan kell belepakolni a gyereket. a kluboknak amúgy általában van pelenkakészletük is, amit szintén próbálgathattok. :)
süti beállítások módosítása