Antibaby naplója

Antibaby naplója

Tapasztalatok a terhességről

2013. június 13. - Antibaby

Intézem a Tgyás indítását, úgyhogy már papírom is van róla, hogy 28 nap van hátra a szülés várható időpontjáig. Ha arra gondolok, hogy egy hónap múlva már lehet, hogy itt szuszog a pici mellettünk, a kiságyában, akkor tele vagyok kellemes izgalommal. Ha meg arra, hogy közeleg a szülés napja, akkor némi félelemmel. Nem parázok azért annyira, de az ismeretlenbe tartok, szerintem mindenki (minden nő) tudja, hogy ez érzelmileg mit jelent.

Belegondolva, hogy már a célegyenesben vagyok, összeszedtem, milyen apró, külön posztba nem illő, de azért érdekes tapasztalatokkal lettem gazdagabb, mik merültek fel bennem az elmúlt 8 hónapban.

1. Nem is igaz, hogy az emberek nem adják át a helyet a tömegközlekedési eszközökön, és hogy elfordulnak, ha meglátják a domborodó pocakot. Igaz, láttam ilyet is, de végül is egy villamosnyi emberből elég, ha egyetlen egy úgy gondolja, hogy felemeli a fenekét. És egy szinte mindig van. Talán 2 eset volt, amikor nem pattant fel senki, de megmondom őszintén, én ezen nem tudtam dühöngeni. Biztos veszélyesebb nagy pocakkal állni, mint ülni, de mivel csak ritkán volt olyan nap, amikor rosszul éreztem magam, nem tartottam olyan fontosnak.

Az emberek egyébként velem szinte kivétel nélkül nagyon kedvesek. Van, aki csak megszólít, ad egy-két jó tanácsot, szól, hogy ne idegeskedjek amiatt, hogy 20 perce nem jön a villamos, vagy elmeséli a saját szüléstörténetét (mondjuk volt, akiét szívesen kihagytam volna). Mások segítenek a szupermarketben felpakolni a kasszánál a szalagra. Még hogy segítenek... nem hagyják, hogy akár egy csomag papírzsebkendőt is egyedül felemeljek.

2. A terhességem előtt azt hittem, nagyon fognak idegesíteni a kérdezés nélkül hassimogatók. Ehhez képest egyrészt nincsenek olyan nagyon sokan, másrészt nem is zavar igazán. Az biztos sokat számít, hogy csak az elején jártam be a munkahelyemre, így mire nagy lett a pocakom és érezhetővé vált a mozgás, addigra nem volt kinek taperolnia, max. a családtagok közeledtek hozzá, ők meg nem zavartak.

3. Ami még egy érdekes tapasztalat, és a terhesség előtt az ellenkezőjét feltételeztem volna: bámulnak a férfiak. Mármint azzal a bizonyos "úgy" nézéssel. Akkor is, amikor már bálnának érzed magad és alig bírsz totyogni. Jó, nyilván nem minden férfinek jön be ez sem, de úgy látom, van azért egy kismamákra fogékony réteg.

4. Az eddigi legnagyobb fájdalom a hónapokkal ezelőtt, kb. másfél napig tartott karfájásom volt, valamint most, az utolsó időkben, az éjszakai megfordulások. Nem is hinné az ember, hogy az egyik oldaláról a másikra fordulni micsoda tortúra. Mindig mondom Drisnek a találmányötleteimet, hátha valamelyikre rákap és megvalósítja. Ilyen volt télen a konzervnyár (még nem csapott le rá), és most ajánlgatom neki, hogy találjon fel egy kismamamegfordító gépet, tuti siker lenne. Piaci rés.

A fájdalmakról és nehézségekről jut eszembe, hogy ugyan még nem tudom, mi várható a 9. hónap végéig, de az eddigiek alapján összetehetem a két kezem, mert semmi kínkeserveset nem éreztem. Voltak 1-2 napig tartó valamicskék, de mikor elmúltak, szinte le is felejtettem őket.

(Update: Ennek a bejegyzésnek a többi részét már pár napja megírtam, de igényel egy kis kiegészítést. A mai ultrahang-vizsgálaton kiderült, hogy a kicsi fiú farfekvéses. 7-8 hónapig végig lent volt a feje, most az utolsó két vizsgálaton pedig fent. A múltkor még reménykedtem, hogy újra fejre áll, de most már a doki nem kábított azzal, hogy nem marad végig így. Persze még történhet bármi, de meg kell barátkoznom a császár gondolatával is, ami elsőre eléggé elszomorított. Nem erre készültem eddig, szinte átlapoztam a könyvekben a műtétről szóló részeket. Tudom, hogy bármi történhet még egy hüvelyinek induló szülés folyamán is, ami miatt a műtőben kell folytatni, de akkor is...
Elszontyolódtam. Nem is tudom pontosan, hogy miért. Nem gondolom, hogy ettől nem vagyok alkalmas anyának, vagy hogy még szülni sem tudok, hiszen ez a mostani magzatpóz tőlem független állapot. De akkor sem vagyok vidám.
Persze tudom, a császárnak is vannak előnyei. Meg hátrányai is. És ha így kell lennie, meg így biztonságosabb a babának, akkor én nem fogok erőszakoskodni.)

5. Ami még tapasztalat a jövőre nézve: Ha egyszer újra terhes leszek, kevésbé fogom igénybe venni Dris asszisztenciáját. Babaféltésből, meg a saját magam féltéséből sokszor óvatosabb voltam és jobban kíméltem magam az elmúlt hónapokban, főleg az elején, mint indokolt volt. Most meg itt állok a 9. hónap első napjaiban, és egy-két nyűgösebb napot leszámítva telve vagyok energiával.

6. Érdekesség volt még, de inkább a dühítő fajtából, az az eluralkodott nézet, hogy 30 felett rossz, nehéz, problémás és nagyon veszélyes kismamának lenni. Nem hittem a szememnek, de több internetes fórumon is olvastam, hogy orvosok elhajtják, azaz nem vállalják a 30 év feletti nőket. Volt olyan, akit egyenesen felelőtlennek titulált a nőgyógyásza, amikor teherbe esett.

Ezzel szemben az én környezetemben nem nagyon hangzott el ilyesmi. Mármint nekem személyesen nem volt ilyen tapasztalatom, a dokim és a védőnő is az első alkalommal kijelentette, hogy szerinte hülyeség a 35 feletti kismamákat automatikusan veszélyeztetett terhesként kezelni, és senkitől nem hallottam, hogy felelőtlennek tartaná, hogy 36+-osként gyereket várok.

Most érzékenyebb vagyok erre a témára, úgyhogy megfigyeltem, mennyire nyomatja ezt a média is. Hát, nagyon. A hírességeknek nagy felelősségük van szerintem ebben is, beszélnek össze-vissza, a nézők meg isszák szavaikat. Pl. egy kedves műsorvezető hölgy, aki 20 évesen hordott már ki gyereket, most meg 32 évesen várandós, több helyen is lenyilatkozza, hogy 30 felett mennyivel nehezebb.

Nekem ugye mindkét terhességem 30 felett ért, az egyik ráadásul 35 felett. Nem voltam se 18 éves koromban várandós, se a 20-as éveimben, tehát ilyen jellegű összehasonlítási alapom nincs, de a két 30 felettit össze tudom nézni. Annyit pedig tudok, hogy minden terhesség más és más. És innentől kezdve szerintem ez nem korfüggő. Az egyik babával sokat van rosszul a nő, konkrétan teherként élheti meg a 9 hónap viszontagságait, aztán a másikkal alakulhat teljesen máshogy is. Nekem pl. az első babával megélt 10 hét folyamatos rosszullét volt. A második terhességem meg eddig easy going. Az, hogy valaki történetesen az egyiknél még szinte tinédzser, és talán lazább és "felelőtlenebb" is, a másiknál meg érettebb, és több az aggodalma, meg persze mások a lelki és testi tünetei, még nem jelenti azt, hogy a 30 felettieket meg kell bélyegezni. Örülök, hogy engem ilyen atrocitás az egészségügyben nem ért, de ha ért volna, biztos dokit / kórházat váltottam volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr495290591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.06.13. 21:05:05

Hát, örülök, hogy én nem hallottam erről, szerintem is hülyeség hogy 30 felett problémás terhesnek lenni, ráadásul nekem a genetikus orvos azt mondta, hogy 37 éves korig nagyobb veszéllyel jár, mint eredménnyel a magzatvíz vizsgálat.
Azt mondjuk simán elhiszem, hogy huszonévesen könnyebb terhesnek lenni, huszonévesen például másnapos sem voltam soha :D De biztos nem csak ezen múlik.

Dee_ 2013.06.13. 22:25:17

Egy babaváró műsor kismamája elmondta, hogy neki folyton megfordult a babája, mikor mindenféle praktikával, mozgatással megfordították a pocakban a terhessége vége felé, aztán kiderült, a kicsi nyakára tekeredett a köldökzsinór, azért forgott vissza farfekvésbe mindig. De ez csak a szülésnél derült ki. Vagy rövid a köldökzsinór. Mindenesetre a baba tudja, és a szülésnél majd kiderül, mi okozta, miért lett, ha az lesz, császár.

Krónika79 2013.06.14. 17:12:27

Szia, Régóta olvasgatlak és követem a blogod a babavárásodról is. Csak annyit szeretnék hozzászólni, hogy nekem is pont a 9.hónap elején fordult farfekvésbe a kisfiam 3 évvel ezelőtt. Nekem az volt az első kérdésem hogy meg lehet-e fordítani, a doki azt mondta igen, de mikor utánaolvastam milyen technikával csinálják, inkább nem mentem el a megfordításra a baba érdekében. Ezzel szemben elkezdtem otthon négykézláb kúszni mászni, és végül sikerrel járt a produkció, ugyanis egy héttel később, vagyis 3 héttel a szülés előtt visszafordult a gyerek. Szerintem nem veszítesz vele ha Te is kipróbálod, hátha nálad is beválik.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.06.14. 18:39:50

@Krónika79: Köszi az ötletet. De ezt a négykézláb kúszás-mászást hogy kell elképzelni? Mennyi idő naponta? És így közlekedtél a lakásban? :)

Krónika79 2013.06.14. 20:40:13

@Antibaby: A könyök-térd és a tenyér -térd kombinációjában közlekedtem naponta legalább egy órát a lakásban, elég mókás tényleg. És hát nem bizonyított hogy ettől fordult vissza, de mindenképpen elgondolkodtató, hogy egy heti kúszás után mikor mentem UH-ra már vissza volt fordulva, pedig a doki nekem is mondta hogy ilyenkor már nem nagyon fog megfordulni, pedig mégis.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.06.14. 22:13:39

@Krónika79: :) Lehet, hogy az első kúszás után is már befordult, és utána feleslegesen térdeltél még egy hétig. :) Na, valami lightosabb verziót én is kipróbálok. A napi 2x10 perces négykézlábon állást (alkarra ereszkedve) már gyakorlom, és még jött hozzá néhány hasonlóan vicces ötlet. Kellékek: elemlámpa, kulcscsomó. :)

bluemoon · http://mondomamagamet.blogspot.com 2013.06.15. 22:50:56

Nem 'tom, az én gyerekem is farfekvéses volt, a Szegedi Női Klinikán roppant egyszerű módszerrel megfordították. Kaptam egy izomlazító injekciót és ultrahangos követéssel a doki megfogta a gyereket a hasamon kívül, és megfordította. Két nap múlva rendes úton megszületett a fiam. Ez a módszer már régi, hiszen az én történetem 1990-ből való. (Ha esetleg akarsz ezzel a a dokival konzultálni, vagy csak beszélni vele, átküldöm mailben a nevét elérhetőségét. )

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.06.15. 23:36:35

@bluemoon: Kösz, hogy elmesélted. Tudom, hogy van ilyen, de én nem szeretném így megfordíttatni, mert ha magától nem akar vagy nem tud, akkor annak biztos megvan az oka, és veszélyes lehet erőltetni. De ha még a következő uh-n is faros lesz, akkor lehet, hogy ez is szóba fog jönni. Meglátjuk.
süti beállítások módosítása