Antibaby naplója

Antibaby naplója

Még egy gondolat a császárról

2013. augusztus 01. - Antibaby

Még egy apró gondolat a császármetszéshez, aztán most már túllépek ezen a témán:

Van ismerősöm, aki szintén császáros volt, és ámuldozik, hogy én milyen lazán kezelem a történteket. Hogy milyen erős lehetek, hogy nem nyavalygok a fájdalom miatt, meg hogy nem pánikoltam be a műtőben. Mondjuk az utóbbin én is csodálkozom, az előbbire viszont csuklóból tudok válaszolni.

Azt ugye tudtuk előre, hogy egyszer majd eljön a szülés napja, tele előre tervezhetetlen részletekkel, kiszámíthatatlan körülményekkel és fájdalommal. Nem halogatható, nem átugorható, így vagy úgy ki fog jönni az a csöpp gyermek. Ezzel együtt vállaltuk, és izgatottan vártuk 9 hónapon át a nagy találkozás napját.
Akik már szültek hüvelyi úton, általában mind azt mondják, semmihez sem hasonlítható, szinte elviselhetetlen fájdalom ez. Még a dokim is úgy vezette elő, hogy ne legyenek illúzióim, a szülés embert próbáló, gyötrelmes és nagyon fájdalmas.
Nos, ehhez képest a császár? Előre tervezhető, és bár utána fájdalommal jár, az messze nem elviselhetetlen. Oké, egy vérvételnél azért jóval komolyabb, de ilyesmire fel voltunk készülve, amikor széttettük a lábunkat (mármint a párunknak) és amellett döntöttünk, hogy nem védekezünk.
Mindent értek a császárosoktól, a lelki megbillenést, amiért nem szülhettek természetesen, a depressziót, amiért nem tudták első pillanattól maximálisan ellátni gyermeküket, de hogy a fájdalom...

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr145438748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kishangleany · http://kishangleany.blog.hu/ 2013.08.02. 07:20:47

Szerintem a császáros fájdalom is pont olyan, mint a hüvelyi szüléses fájdalom. Mármint pont annyira egyedi. Simán elhiszem, hogy van akinek meg se kottyan, a másik meg fél év múlva is majd` belehal. De ez így természetes, hiszen nem vagyunk egyformák :)
Viszont az tény, hogy bármilyen fájdalom eltörpül a baba miatti boldogság mellett :)

kishangleany · http://kishangleany.blog.hu/ 2013.08.03. 15:11:49

Csak mintha nem szoktál volna ennyire szélsőséges véleményt mondani :) De az is lehet, hogy csak én vagyok túl érzékeny :)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.08.04. 01:14:37

@kishangleany: @kishangleany: Hát, megmondom őszintén, most nem nagyon értelek. :) Nem tudom, mi a szélsőséges benne, de remélem, majd megbeszéljük, ha találkozunk. Nem akartam bántani senkit, téged meg főleg nem. :) Ez a sztori meg nem rólad szól.
Ha bárki úgy érzi, hogy elvitattam a fájdalmát, vagy megbántottam, akkor elnézést kérek!

kishangleany · http://kishangleany.blog.hu/ 2013.08.04. 09:38:37

Ja, nem bántódtam meg, csak akkor lehet, hogy valamit másképp értelmeztem, mint ahogy szántad - tudod, beszéltük is már, hogy írásban ez könnyen megesik :) De majd szóban elmondom :)

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.08.06. 21:56:43

Volt egy lány a kórházban, ő azt mondta, a császárt bármikor becserélné a húsz órás vajúdására...Ő azt mondta, a természetes szülésből sokkal könnyebben felépült...
Nekem persze nincs összehasonlítási alapom, de amúgy is befoghatom a számat, szerintem könnyen megúsztam...
Ja: és a múltkor azt beszéltük, hogy a programozott császár, és az x óra vajúdás utáni császár között ég és föld a különbség...Az egyik lány valahogy úgy fogalmazta meg, hogy a már amúgy is kimerült testet még megműtik akkor sokkal jobban fáj (bár ez is csak teória)
süti beállítások módosítása