Antibaby naplója

Antibaby naplója

Három hónap

2013. október 08. - Antibaby

RT ma három hónapos. Lejár a próbaidőm anyaságból. Remélem, beváltam, fejlődőképesnek bizonyulok, és maradhatok.

Három hónap tapasztalataként mondhatom, nagy mázlink van vele. Nyugodt, könnyen kezelhető kisfiú a miénk. Persze, ha valami fáj neki, éhes vagy fáradt, akkor ő is, mint minden kisbaba, sír. De kimondottan jól viseli, ha idegen helyre, ismeretlen emberek közé megyünk, és itthon is többnyire mosolygós és kedves. Emellett gyönyörű szép és hihetetlenül aranyos. De melyik szülő nem látja ilyennek a gyermekét!?

Rengeteg örömet ad ez a csöppség, estére viszont mindig nagyon elfáradok a feladatokban. Pedig, ha el kellene mondanom, mit is csináltam aznap, nem sok mindent tudnék felsorolni.
RT-n kívül tulajdonképpen alig jut valamire idő. Kapkodva eszek, kapkodva pisilek, kapkodva zuhanyzom. Néha hetekig nem mosok hajat. Amióta megszületett, még semmit nem főztem. Tojást sem. Talán egyszer vagy kétszer teát. Úgy kéthetente egyszer viszont alkalmas az este, hogy megnézzünk egy filmet. Ennyi kell, hogy egy picit szórakozzunk.

Minden más RT-ról szól, mégsem gondolom, hogy feladtam magam a gyerekért. Inkább vele teljesedtem ki. Hiszen ez is én vagyok, sőt, ez inkább vagyok én, mint a nyolctólnégyiges irodista.

Három hónapos... istenem, hogy elrohant ez az idő. Olyan, mintha tegnap született volna.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr555556755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsinap 2013.10.10. 09:11:50

Kicsit sincs el egyedül, magában? Mert azért amikor ébren van akkor is sok mindent meg lehet csinálni. Akár pihenőszékben oda vinni magad mellé (nekünk az nincs, így hordozóban vittem).
Majd a másodiknál meglátod mennyi mindent meg lehet csinálni egy gyerek mellett.:-) AKkor majd nevetsz magadon, hogy az egy gyerekes rengeteg időddel miért nem tudtál mit kezdeni.:-)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.10.10. 16:52:06

@kicsinap: De, elvan a forgó-zenélővel is és a pihenőszékben is egy 20-20 percet. Olyankor szoktam enni, inni, wc-zni, sterilizálni, teregetni, meg ránézni a netre. A többi nem fér bele, meg azt sem szeretném, hogy minden ébren töltött időben valami játékkal legyen, és ne velem.

kicsinap 2013.10.10. 17:22:38

Lehet megkövezni, de szerintem az a mi feladatunk, hoyg egyszer önálló és boldog emberek legyenek. És ezt kicsiben kell kezdeni, tehát amíg elvannak, addig nem zavarjuk őket. Éppen elég, amikor nincsenek el.:-) Pl. nálunk most szeparációs szorongás van, nem igazán tűnhetek el, csak ha a tesók is itt vannak.
És az alvása? 3 hósan még elég sokat alszanak.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.10.10. 17:35:01

@kicsinap: Nem kövezlek meg, én is az önállóságra szoktatom, de azért azt is fontosnak tartom, hogy foglalkozzak vele, beszéljek hozzá, játsszak vele. Amíg elvan az ágyában vagy a pihenőszékben, addig én is ott szoktam hagyni, de azért ilyen kicsi gyereknek még nem jó, ha sokat hagyják magára. Én legalábbis így gondolom.
Alvás: Napközben egyre kevesebbszer és rövideket alszik, éjjel viszont egyre hosszabbakat.

kicsinap 2013.10.10. 19:11:10

Én úgy gondolom, vagyis azt látom, hogy a gyerekek jeleznek, hogy mikor van szükségük ránk. Legalábbis az enyémek mindig jelezték. Addig meg nem zavartam őket a világ felfedezésében. Arra is szükségük van, hogy maguk fedezzék fel a dolgokat. Ha így neveljük őket, akkor később is képesek lesznek egyedül játszani, olvasni, rajzolni, bármi. És egy csomó felnőtt tevékenység meg ropppant szórakoztató nekik, az enyémek imádták nézni pl. a mosógépet ahogy forog, a teergetést, ahogy lebegnek a ruhák stb. Ahogy nőnek meg jöttek a konyhába és mindent cisnáltak velem, most már ott tartunk, hogy a 6,5 éves nagyfiam egyedül csinálja a pogácsát teljesen (én meggyúrom, de ő sodorja ki, szaggatja, keni stb.). Közben meg rengeteget tanulnak, számolunk (hány tojás kell, hány maradt a tartóban,), mértékegységet váltunk, énekelünk, beszélgetünk.
Persze nálunk más, hiszen ekkora csalásban másképpen nem is működne. De sok elsőgyerekes szülőben (bennem is) az a kép van, hogy a gyerekkel játszani KELL. Nem kell, csak ha ő ezt szeretné. Na nem tudom jól tudtam-e megfogalmazni, sietek.:-)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.10.10. 20:38:13

@kicsinap: Persze, értem, de abban biztos egyetértünk, hogy ha elvan mondjuk 15 percig valahol, de aztán elkezd nyöszörögni vagy sírni, akkor azzal azt kéri, hogy foglalkozzak vele. Vagy minimum tegyem át valahova máshova. :)
Szerintem egyébként nevelési elveken nem érdemes vitatkozni. Ahány anya, annyi nézet. Bár úgy érzem, nincs olyan nagy különbség a miénk közt, csak máshol tartunk és más a környezetünk.

kicsinap 2013.10.10. 21:06:58

Persze, így gondolom én is. Csak azzal senkinek nem teszel jót, ha nulla időd van magadra.:-) És hosszú távon amúgy sem tartható.
süti beállítások módosítása