Antibaby naplója

Antibaby naplója

Virtuális gumiszoba

2013. október 30. - Antibaby

A kialvatlanság és a napok monotonitása meghozta hatását. Eléggé elnyűtt lettem. Mondhatnám, hogy kiborultam, de azért szerintem ott még nem tartok, csak mondjuk úgy, nem a legjobb napokat élem. A jó az, hogy ha nem is mindenki megértő ezzel kapcsolatban, de vannak, akiknek panaszkodni is merek, mert nem oktatnak ki, nem adnak kéretlen tanácsokat. Dris a fő támaszom ebben is, de nem egyedül.

1450865_660940837273380_69843269_n.jpg

A szülés előtt hónapokkal egy ismerősömön keresztül bekerültem egy kismamás zárt Facebook-csoportba. Először azt hittem, ez is olyan lesz, mint a neten a fórumok, ahol a nők egymásra licitálnak, hogy ki a jobb anya, és "csak ők csinálnak mindent jól" elv alapján leszólják a másikat. Kellemesen csalódtam, mert bár csak két embert ismerek személyesen a 30 fős csoportból (aki meghívott és akit én hívtam meg), mégis maximális megértés fogadja minden dilemmámat, kérdésemet, panaszomat, vagy akár agyeldurranós hisztimet is. Máskor meg én tudok segíteni másoknak, és ez is nagyon jó érzés. Vannak vidámabb és kevésbé vidám témák, de nagyon jó, hogy van egy ilyen virtuális gumiszoba, ahova elvonulhat az ember, amikor a gyereknevelés sok boldog pillanata közt megszaporodnak a nehézségek. Aztán új erőre kap, és megy minden tovább.

A virtuális lelki támaszoktól persze nem azt várom, hogy megoldják helyettem a dolgokat, úgyhogy egy-két változást is beépítek a napjainkba. Mint olyan sokan, én is azt vallom, hogy a kiegyensúlyozott, mosolygós anya sokkal fontosabb egy kisbaba számára, mint hogy mindig minden élére legyen állítva a lakásban, elégedett legyen a La Leche Liga stb.

Egyrészt elegem lett az ún. igény szerinti etetésből. Igaz, ez az, amit mindenki másként definiál, de nálunk a 3. havi növekedési ugrás után az vált belőle, hogy RT összevissza evett, néha kevesebbet, máskor többet, teljesen rendszertelenül. Pár napja szakadt el a cérna, követhetetlenné vált, még naplózás mellett is, hogy hol tartunk. Ekkor jöttem rá, hogy ez így nem csak nekem nem jó, de neki sem, mert ha az éhség és az álmosság találkozik nála, akkor aztán szenved. Az evéshez túl álmos, az alváshoz túl éhes, és ilyenkor jön a nyűglődés és a sírás. Úgyhogy most vezetem rá a 3 óránkénti etetésre. Meg kell, hogy mondjam, sokkal nehezebbnek gondoltam. Azt hittem, hogy aki óra szerint etet, az ráerőszakol a gyerekre valamit, ami a saját kényelmét szolgálja, de kiderült, hogy csak egyszer-egyszer kell igazán keményen tartanom magam ahhoz, hogy márpedig most nem eszünk, csak egy óra múlva. Az is új, hogy ez nem jár együtt azzal, hogy a gyereket sírni hagyom, az ugyanis nem lenne szimpatikus módszer számomra. Nem túl nehéz megnyugtatni, elterelni a figyelmét, és ripsz-ropsz elszalad az az órácska.

Másrészt nem bírom tovább a kialvatlanságot. Egyhuzamban nem alszom 2-2 óránál többet, de van, hogy annyit sem. Pedig RT nem is nehezen kezelhető baba, nem ébred fel éjjel sokszor, nem sír órákig vigasztalhatatlanul, szóval mázlink van vele. Mégis keveset alszom, és ezen muszáj változtatnunk. Úgyhogy Dris bevonásával próbálgatjuk, hogy jó megosztani az etetéseket. Egyelőre az tűnik megoldhatóbbnak, hogy én kelek az éjszaka közepén, Dris meg kora reggel, amikor RT már általában nem is alszik el újra. Az etetés már úgyis cumisüvegből történik, amióta bojkottálja a szoptatást. Így Dris is, én is tudunk egyben aludni 6-7 órát. Ez az elmélet, aztán meglátjuk, hogyan alakul a gyakorlat.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr405606207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kubinecz 2013.10.31. 01:07:28

Van egy konyv talan mar hallottal rola, Nem harap a spenot ez a cime, ajanlom!!!!! Folyton olvaslak <3, soha nem kommentelek, ez a 2. alakalom, tetszeni fog,szerintem. (En vagyok az, aki az antibaby dijas filmeket nez, anno volt 1 ilyen megjegyzesem....) Olvasd el, 10/8

Zsu

kicsinap 2013.10.31. 09:57:09

A második gyereknél mi is csináltunk hasonlót, ő ugyan szopott, de este 11-kor csak 20 ml volt a tej, a többi tápszer, így azt átvállalta a férjem, mivel ő úgyis későn feküdt mindig. Mondjuk eleinte még így sem jutott 6-7 óra, de már az 5 is felüdülés volt.:-) Most nem volt rá szükség, 2 hós kora óta átalussza az éjszakát.

EZ az igény szerinti etetés nagyon sok embernél nagy csapda, családban is látom, hogy viszonylag nay (értsd 8-10 hós ) gyerek kb. 30 percenként eszik. Egyet nyikkan akkor vagy szoptatják, vagy pépet kap, vagy gyümölcsöt, szinte folyamatosan kajáltatva van. Ha úgy adódik 3-kor "ebédel", ha úgy adódik, akkor 10-kor.

Szóval nyugi, kiborulás mindenkinél van (nálunk csak az előzmények miatt nincsen azt hiszem, de korábban mindegyik gyereknél volt), aztán ráz egyet magán az ember és megy minden tovább.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.10.31. 13:30:10

@kicsinap: :) Nem vagyok egy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" típus, mégis jó tudni, hogy mások is kivannak időnként, és ők sem bírják alvás nélkül sokáig. Sokszor már az is ad egy kis plusz lökést előre, hogy tudom, más anyukák és apukák a lakásuk falai közt hasonlót élnek át. Aztán a gyerekek felnőnek és a szüleik épelméjűek maradnak. :) Jó esetben meg boldogok is. Mi minden fáradtság ellenére azok vagyunk, úgyhogy remélem, jó úton járunk.

Azt viszont elárulhatnád, hogy alussza át az éjszakát 2 hónapos kora óta a kicsi. Sírni hagyós, füldugós módszerrel sikerült elérni? Vagy valami mással?

kicsinap 2013.10.31. 14:34:11

@Antibaby: :-) Jó volt olvasni. Igen. Én pl. a férjemre is ki szoktam akadni, és mégis szeretem.:-) Már 12 éve.:-) De mivel a nagyok már nagyobbak (9,7 és 5,5 évesek), ezért tőlük pl. mindig bocsánatot kérek, ha kiabálok, elmondom miért, és mindig aranyosan megbocsátanak és megértik. Néha azt hiszem felnőttebbek, mint én...Szerintem amúgy a gyereknek az is jót tesz, ha látja, hogy ki lehet borulni, de abból fel lehet állni, és hogyan kell ezt az egészet kezelni. Ők is kiborulnak ugyanis néha.:-)

Nem, nem sírni hagyósan.:-) Én mindegyik gyereknek 4 hós koráig adtam "idő", hogy addig vagyok hajlandó hajnalban kelegetni, utána drasztikus lépések jönnek, de sosem lett rá szükség.:-) Addigra nem keltek.:-) Nálunk az elejétől kezdve azt csináltam, hogy elaludtak változatos időkben, mondjuk 8 és 9.30 között valamikor, 11 felé álmukban megetettem őket, így ki mikor, de abbahagyta, hogy utána 3 és 4 között felkeljen. Legkésőbb 3,5 hósan mind abbahagyták. Aztán azt a 11-es utolsó álom kaját előrébb lehetett hozni 10.30-10.20-ra, és végül mikor szilárd vacsit kaptak (6 hónaposan), akkor el lehetett hagyni és nem keltek fel többet. A legkisebb 7 hónapos és este 7 és 8 között alszik el és alszik reggelig. Olyan 6.30 körülig. MIndegyik gyereknél így volt, bevált. De sokaknál nem működik az "álometetés". Nálunk működött négyszer.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2013.10.31. 14:57:51

@kicsinap: 9,7 :)))
Jó, hgoy ezt írod, mert pont most akartam kipróbálni az álometetést. Egyik este már elkezdtem, akkor alig evett félálomban, és ugyanúgy felébredt éjjel 2-3 között, ahogy szokott. Aztán valakivel beszéltem erről, és azt mondta, hogy hagyjam a fenébe, mert aztán meg az álometetésről nem fogom tudni leszoktatni. De amit most leírtál, az logikus, úgyhogy mégis meg fogom próbálni.

kicsinap 2013.10.31. 22:12:09

Ja, nem 9,7 hanem 9 és 7. Tehát van egy 9 éves, egy 7 éves (pontosabban majd decemberben lesznek annyi) és egy 5,5 éves.:-)

kicsinap 2013.10.31. 22:17:12

EZért írtam félve, mert már többektől hallottam, hogy nem vált be, hát nálunk meg bevált mind a négyszer. És tényleg úgy volt, hogy bejött a szilárd vacsi és 1-2 nap után abbahagytam, és egyik sem kelt fel sem aznap, sem utána egyszer sem.
Mondjuk én elejétől kezdve így csináltam, nem tudom mennyiben más, ha ezt menet közben vezetik be.

Persze ennyi gyereknél mindig van valami ami miatt nem lehet aludni, főleg amikor a három nagyobb még mind kicsi volt, sosem volt egyben mondjuk olyan 4 nap amikor mind aludtam. A nagylányom alvajár, sajnos mai napig, a héten is minden áldott nap csinálta. AZtán van, hogy hónapokig egyszer sem...
süti beállítások módosítása