Antibaby naplója

Antibaby naplója

Sulni vagy nem sulni?

2013. október 31. - Antibaby

Olyan szívesen foglalkoznék valami ilyesmivel! Már középiskola után is játszadoztam a gondolattal, hogy pszichológus legyek, még egyetemi előkészítőre is jártam, aztán valahogy mindig elmentem a lehetőség mellett. Hol ezért, hol azért. Először bevezették, hogy a nyelvvizsga alapkövetelmény, nekem meg még nem volt meg. Aztán azt nem tudtam vállalni, hogy minden este munka után még 4 órát a suliban üljek. Később pedig már az állami helyett inkább a fizetős iskolák kezdtek tetszeni, de ugyanígy a sok esti, hétvégi óra és a tandíj tántorított el.

Ez a képzés az integrál pszichológián alapszik, és az engem nagyon érdekel. Mégis megint gyártom a kifogásokat. Egyrészt, ha jól számolom, 1 millió felett van a 2 éves képzés díja, amit egyszerűen nem tudnék előteremteni, meg nem is látom a "garanciát", ami megalapozná a bizalmamat a suli iránt. Másrészt, ami leginkább gond, hogy nem akarom túlvállalni magam. Olyan sokan tanulnak, amikor gyerekkel vannak otthon, és olyan jó érzés lenne, ha én is ilyen fasza csaj lennék, de ismerve magamat félő, hogy nem szánnék rá annyi időt, mint kellene (értsd: lógnék, nem tanulnék a vizsgákra stb.).

Egy barátom egyszer azt kérdezte, amikor arról beszéltem neki, hogy szívesen lennék terapeuta, hogy tényleg segíteni szeretnék, vagy csak a szerep tetszik-e. Hm, elég jó kérdés.

Van viszont más tervem is. A jövő év első felében megszerezni a jogsit, tavasztól vehetnék is vezetésórákat. Aztán, ha az megvan, felfejleszteni az angol nyelvtudásomat, mert abban már sok év, sok energia és sok pénz fekszik, és már megint a konyhanyelvnél tartok.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr285606259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsinap 2013.10.31. 14:48:18

Hát én egyszer voltam "fasza" csaj, mai napig nem tudom hogy éltem túl ép ésszel...Nagyon kemény volt...Pedig már a sulis részén túl voltam, "csak" a disszertáció volt hátra, de nálunk nagyon egyben született a három nagy, és egyre növekvő számú kicsi mellett nagyon nehéz volt. A konzulensem mindig nevetett, hogy "kicsinap, maga mindig terhes?". Mondjuk az én nagy motivációm az volt, hogy egy alapítvány fizette a tandíjamat és némi ösztöndíjat, és ha nem csinálom meg adott időre, akkor az egész pénzt vissza kellett volna fizetni.
Most is gondolkodtam, de ilyen vizsgázós, nagyon sok pénzbe kerülős dolog nem fér bele a 4 gyerek mellé, és amúgy sem tudnék most semmi olyan dolgot kitalálni, ami később megérné a befektetést (tehát pl. a jövőben pénzt is hozhatna, nem csak vinne). Nyevtanulásban én is gondolkodtam, de azzal meg az volt a bajom, hogy a melóhelyen csak az angolt használtuk, és hiába tanultam mást, mivel nem használtam valahogy nem lett a részem.

Fekete Imola 2013.11.01. 12:47:23

Ja, és meglett a válaszod a barátod kérdésére?

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2013.11.01. 20:17:34

hú, én is gondolkodtam pszichológusképzésen (egyszer már utána is érdeklődtem az eltén, de az esti képzésnek is olyan órarendje volt, hogy csak pislogtam), viszont én nem tudnék terapeuta lenni abban biztos vagyok...Engem a kísérletek érdekelnek, meg az elmélet...Szeretek embereken segíteni, de tudom magamról, hogy nem jól csinálom, és nem való nekem...
süti beállítások módosítása