Antibaby naplója

Antibaby naplója

7. hónap

2014. február 07. - Antibaby

Elképesztően gyorsan elrohant ez a hónap is, és ami még elképesztőbb, hogy ezalatt a 30 nap alatt fejlődött RT a leglátványosabban. Sokkal "naffiúsabb", az akaratát is kifejezi már, és részt vesz a társaság életében, legyen az egy baráti összejövetel, szűk családban eltöltött hétvége vagy bármi. Ha két ember beszélget felette, csüng minden szavukon.

A múlt havi hátrafelé kukacolás után most már kúszik előre is. Fura, hogy csak a mobiltelefon és a bébiőr walky-talkyja motiválja elindulásra, minden mást, ha nem tud elérni, akkor tenyerével csapkod maga elé és hangosan méltatlankodik. Hogy mi volt a nagy technikai fejlődés előtt a motiváló, ha a színes játékok nem mozgatják meg a gyerekeket, nem tudom, de más szülők is mesélték, hogy csak a mobiltelefon és a laptop érdekli a kicsit.

Mintha párszor azt mondta volna mostanában, hogy "apa". Ez az a hónap, amikor a szakirodalom szerint elkezdenek ma-ma-ma, ba-ba-ba, pa-pa-pa szótagokat ismételni, ez nálunk apa lett. Fogalmunk sincs, hogy összeáll-e a buksijában, hogy mit jelent ez a szó, de bőszen mutogatunk ilyenkor Drisre.

Pár hete rám jött az "ötperc", és megreformáltam a napjainkat. Először csak le szerettem volna szoktatni a karban altatásról, és az is fura volt, hogy újra felébred éjjel enni. Úgyhogy elkezdtem erről olvasgatni, de belefutottam, hogy napközben kevesebbszer, de hosszabbakat lenne jó aludnia, és hogy esetleg indokolt lenne a 3 óránkénti helyett 4 órás etetésre átállni. Aztán ez alapján belemerültem a Suttogóba, ami mindezekre "csomagban" kíván megoldást, a felvesz/letesz módszerrel. Nekirugaszkodtam, lelkesedtem. Az első nap pokoli volt, estére már nem csak a gyerek bőgött, hanem én is. El is határoztam, hogy én ezt tovább nem. Aztán jött egy telefon, és egy jókora lökés egy nagy Suttogó-hívőtől, akinek a kisfia elég jó referencia, úgyhogy adtam még egy esélyt a dolognak. Láss csodát, a második nap sokkal-sokkal könnyebben ment, aztán egyre jobban és jobban alakult az egész. Közel sincs megoldva minden, meg nem is érzem akkora gondnak, hogy megfeszüljünk tőle, de azért amit meg lehet oldani, azt megpróbálom. Már legalább 3 hete nem aludt el karban, csak a saját ágyában, és ringatás nélkül, tehát kvázi magától. 4 óránként eszik ugyan, erre pikk-pakk átállt, de ebben a hónapban szinte semmit nem hízott, úgyhogy próbálom felturbózni a kajáit és lecsippenteni a 4 órákból mondjuk 3 és félre. Éjjel továbbra is felébred, viszont nappal már nem ötször fél órákat alszik, hanem előfordul, hogy csak háromszor, és esetenként akár másfél-két órát is. Nem rendszer, csak van ilyen is.

Egyre jobban imádom ezt a kicsit, ha lehet ezt egyáltalán fokozni.

Ami még új ebben a hónapban, hogy mozgok. Én a nagy sportutáló, nekiálltam kemény hasizomgyakorlatokat végezni RT gyógytornászának vezénylete alatt, mivel a pocakom még 7 hónappal a terhesség után is akkora, hogy aki nem ismer közelről, megkérdezi, mikorra vagyok kiírva. Szóval szeretném ezt ledolgozni, bár nem vagyok meggyőzve róla, hogy ez hasizom kérdése, de azért csinálom. Ezen kívül kb. 2 naponta ráálltam mostanában az ellipszis gépre, egészen addig, amíg meg nem fájdult a térdem, és másnapra fel nem dagadt. Azóta nem tudom, mi van, mi lesz. A mérleg semmi változást nem mutat. Ugyanannyi kg vagyok, akár egy hétig tortát is zabálhatok, akkor is, de ha párolt zöldségeken és csírákon élek, akkor is. Ha mozgok vagy ha a kanapén meresztem a fenekem, akkor is. Egyetlen grammot sem adtam le RT születése óta. Egyébként nem a világ vége ez sem, csak a pocakom ne lenne olyan nagy, és azért egy icipicit megindulhatna a mérleg nyelve lefelé.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr835793413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

andi565 2014.02.07. 23:28:25

Boldog hófordulót RT-nek! Az én Balázsomat is szinte csak a mobiltelefon, vezetékek és a laptop ösztönözte a kúszásra az elején, de most már megy mindenfelé, minden érdekli. Én a 160 ch diétával tudtam 3 kilót fogyni, esetleg tégy egy próbát te is :)

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.02.09. 12:54:23

Nekünk a négy óránkénti kajálásnál nem fér bele a napi 5 étkezés. Vagy én vagyok nagyon béna... :(
RT mikor eszik?

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.02.09. 17:38:36

@atl: Az nekünk sem. 7-11-15-19 órakor elvileg, de most 1-2 napja van borulás megint. Éjjel is eszik egyszer, az az 5. De amikor 3 óránként etettem, akkor is evett éjjel egy alkalommal. Viszont sokszor az esti utolsó etetésre már olyan fáradt volt, hogy alig nyalt bele, vagy nagy nyűglődés árán evett csak. Nekem jobban bejön a 4 óránkénti, meg jobban is tudunk vele tervezni, elmenni itthonról, és az alvás-evés sem akad össze már, mint korábban. Viszont most 1-2 napja sokat mozog, és mintha éhes lenne újra 4 óránál gyakrabban. Még megfigyelés alatt tartom + próbálok sakkozni az időpontokkal. :)

kicsinap 2014.02.09. 20:36:49

Az én összes gyerekem 6 hónapos korától kezdve négyszer evett. Szinte teljesen pontosan egyformán:
7-kor
11 és 12 között
15 és 15.30 között
18 és 18.30 között.

Nem kell ötször enniük.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.02.10. 08:29:31

@kicsinap: Szerintem sem. Kicsinap, te Suttogó szerint neveled/nevelted őket?

kicsinap 2014.02.10. 09:34:09

Nem, vagyis ne tudom.:-) Az első gyerekem előtt olvastam, volt, amit használhatónak találtam benne, de sok meg nem működött amikor már több gyerek volt (érdekes, ilyen könyvet sosem találtam, hogy hogyan oldjuk meg a dolgokat, amikor van mondjuk 3 db 4 éven aluli gyerekünk.:-). Ami működött, hogy evés, ébrenlét, alvás, talán így jobban tudtam, hogy mikor éhesek és mikor álmosak. Meg álometetést csináltam mindegyiknél, de az már nem is emlékszem, hogy abban volt-e, vagy a Picik és kicsikben.:-)
Ahogy egyre többen lettek egyre ösztönösebb lettem, és persze V. elvesztése is rengeteget formált az anyaságomon.
Pl. nagyon bánom, hogy az első gyereket sosem rajtam át hozzánk a nagyágyba aludni, vagy nem hagytam magamon aludni, mert, hogy akkor tuti elrontom. Pedig nem.:-) A kis ötödik nagyon sokat aludt rajtam eleinte, és amikor nem volt erőm az ágy mellett álldogálni, akkor hajnalban átkerült a nagyágyba, és jé, magától alszik el, és a saját ágyában alszik.:-)
De napirendünk volt mindig, amikor már sokan voltak anélkül összeomlottunk volna, így pl. a harmadik gyerekem nem igazán evett igény szerint. De most is az a jó, hogy így kb. egyszerre eszik az összes gyerek.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.02.10. 09:35:29

@Antibaby:
8-11-14-17-20 Az első és az utolsó tápszer. Éjjel nem kel fel. De néha sűrűnek érzem így is.

Ha később kel (hétvégén előfordul, hogy kilenckor) akkor kimarad egy kaja. Vagy ha nem akar enni, akkor is. :)

kicsinap 2014.02.10. 09:37:12

Ja és a kis ötödik 9 hósan már 9,9 kiló volt, tehát 4 kajával is simán betolt annyit, hogy hízzon. Most visszavett, nem hízott egy grammot sem 1 hónap alatt, na de mondjuk így sincs rossz húsban.:-)
Volt kb. 2 hét, amikor úgy tűnt igényli, hogy mégis legyen egy kis tízórai, akkor a délelőtti alvás előtt körül) kapott pár szem kölesgolyót, vagy egy fél puffasztott rizskorongot, de ez elmúlt, már nem igényli.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.02.10. 09:45:24

@kicsinap: És akkor normál esetben a tízórai marad ki, és reggeli után rögtön ebédet kap?

kicsinap 2014.02.10. 10:28:18

@atl: igen. Az egész család korán ebédel, mert a nagyok is korán kelnek.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.02.10. 11:26:32

@kicsinap: Igen, az álometetés a Suttogóban van. Nekem az nem jött be, az első hetek után félre is tettem a könyvet, de mostanában kezdem értékelni újra.

@atl: Neked mennyi idős a babád? Nálunk simán átállt 4 óránkénti evésre, semmi nyűg nem volt, de mostanában elkezdte, hogy reggel, ébredés után nem eszik, vagy csak nagyon keveset. Úgyhogy, amikor végre éhes, úgy 9-10 körül, akkor megetetem, de már pépessel. (amúgy a napi első és utolsó kaja tápszer lenne.) De így a további etetések most megint nem nagyon jönnek ki 4 óránkéntire, mert akkor kicsúsznánk a napból. Nekünk a 3 órással is az volt a baj, hogy kiszaladtunk az időből, mert RT este 8kor már nem eszik, akkor már vagy alszik kb. egy órája, vagy olyan rettent nyűgös, hogy addigra nem hagyhatom az etetést.
Tudom, nem tőlem kérdezted, de nekem is többen feltették már ezt a kérdést, hogy mi marad ki, a tízórai vagy az ebéd. Én sosem "címkézem" így meg. Ez baj? Mondjuk nagyobb gyereknél, ahol a tízórai mennyisége kisebb, mint az ebédé, lehet, hogy más, de nálunk kb. ugyanannyit eszik minden étkezésre, talán ezért mindegy nekem, melyik kajálást hogy hívjuk. :)
A napi első és utolsó kaja tehát nálunk is tápszer, meg éjjel is azt kap. Nem tudom, miért éhes éjjel, mert amikor hajnali 5kor kezdte a napot, és 3 óránként evett, tehát egy napra kijött vagy 6 etetés, akkor is felébredt éjjel enni. Talán eddig összesen 1-1,5 hónap volt, amikor végigaludta az éjszakát.

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.02.10. 15:23:16

@Antibaby: Kb. egy hónappal lehet idősebb RT-nél (06.06.).

Tízóraira és uzsonnára általában gyümölcsöt vagy tejpépet szoktam neki adni, ebédre pedig valamilyen zöldséget (hússal). Lehet, hogy ez csak nekem fontos, a gyereknek tökmindegy. :) Amúgy ez nekünk most bevált, és elég flottul mennek a dolgok, csak nekem tűnik kicsit sűrűnek.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.02.10. 17:09:06

@atl: Hát, ha flottul megy és bevált, akkor szerintem nem érdemes változtatni.

andi565 2014.02.15. 15:07:07

Úgy látom, hogy még nem kaptál felkérést az ismerkedős blogos játékra, így sok szeretettel kérlek most fel arra, hogy csatlakozz: kisviragszuletik.blogspot.hu/2014/02/ismerjuk-meg-egymast.html

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.02.16. 16:12:59

@andi565: Andi, köszi. Meg a fogyós tippet is.

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2014.03.13. 13:09:56

Úr isten! Nagyon lemaradtam a freeblog összeomlása óta. Szívből gratulálok a kicsikez!:) időközben mi is család lettünk. Panka tegnap volt 4 hónapos.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.03.13. 21:22:33

@NaomiHenger: Köszi. Én is gratulálok neked! Van most blogod valahol?

NaomiHenger · http://zseer.blog.hu 2014.03.14. 19:46:29

@Antibaby: igen, ugyanúgy zseer.
zseer.blog.hu. Mondjuk pár hónapja csak piszkozatokban írok, de készülök az élesítésre ;) . A szülés-születés csodája részig ott van minden.
süti beállítások módosítása