Antibaby naplója

Antibaby naplója

Filmajánló: Mielőtt meghaltam

2014. július 30. - Antibaby

mielott meghaltam.jpg(Forrás: port.hu)

Az Oscar-díj átadás után, annak kapcsán, hogy Leonardo DiCaprio megint nem nyert, olvastam valahol egy kommentet arról, hogy vajon ki tudta volna jobban eljátszani a másik szerepét: DiCaprio Matthew McConaughey-ét a Mielőtt meghaltamban, vagy fordítva. Már nem emlékszem, az illető mire jutott, nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget neki, mert akkor még egyik filmet sem láttam. Azt még most sem tudom, Leo milyen a Wall Street farkasában, mert ezidáig nem volt 3 felesleges órám a megtekintésére, de azt már igen, hogy Matthew McConaughey hatalmasat alakít az AIDS-beteg cowboy szerepében. Minden tiszteletem DiCaprio-é, de jelen pillanatban nem tudom elképzelni, hogy ő pl. ebben a szerepben jobb lett volna. Igaz, ami igaz, Matthew McConaughey-ről sem gondoltam volna semmi ilyesmit, amíg nem láttam a saját szememmel. A Hogyan veszíts el egy pasit 10 nap alatt, és hasonló mélységű filmekben látott alakításai alapján nem gondoltam, hogy erre is képes. Egy ilyen figura ilyen hiteles megformálására, amit kb. csak Christian Bale-ből néztem volna ki.

Tudom, tudom, AIDS-est és meleget játszani mindig hálás feladat, és talán Oscart is könnyebb nyerni vele*, de azért hadd mondjam el, hogy Jared Leto, akit egyébként nagyon tehetségesnek tartok, a transzvesztita szerepben sem győzött meg eléggé. Pedig ugye ő is Oscart kapott ezért az alakításáért. Vele kapcsolatban valószínűleg az fog megmaradni bennem legtovább, hogy olyan iszonyatosan csontsovány lett a film végére, hogy azt már nekem fájt nézni.

És hogy milyen a film? Engem végig lekötött, de utólag végiggondolva van benne jó pár logikátlanság, vagy legalábbis nem kellően kifejtett dolog, és nem vonzott be 100%-osan, de a téma és a színészek miatt bőven megérte megnézni.

(7,5/10 - McConaughey hihetetlen.)

* Ennek némiképp ellentmond, hogy pl. a Brokeback Mountain díjazását, és már a jelölését is hatalmas felzúdulás kísérte az Akadémia tagjainak körében.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr76560817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogaar 2014.08.04. 10:44:34

Matthew McConaughey-t egész megszerettem az utóbbi időben. Legutóbb a Mud c. néztem meg. Jó színész lett, csak valahogy a filmek, amelyikben szerepel, lehetnének egy pöttyet jobbak. Nem rossz filmek, csak mindig egy kicsit túl amerikaiak :) Kíváncsi vagyok, hogy mit hozna egy európai jellegű filmben.
süti beállítások módosítása