Antibaby naplója

Antibaby naplója

Fog

2014. augusztus 13. - Antibaby

Á, tehát ezért nem nőttek ki a bölcsességfogaim. Be vagyok tojva, mert tuti, hogy meg tudja magyarázni a fogorvos, miért kell kiműteni.

fog2014.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr256600641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nojszee 2014.08.17. 22:08:53

Ez teljesen atlagos problema. Mi azt szoktuk javasolni, hogy amig nem csinal a 8-as kulonosebb problemat, nem faj addig nem kell feltetlenul kimutetni. A te dokid mit mondott?
Egyebkent mar jo ideje nincs igazabol anatomiailag funkcioja, sokaknak el sem fer mar a szajaban, szoval par 100 ev mulva biztos hogy teljesen megszunik a bolcsessegfog.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.08.17. 22:44:48

@Nojszee: Sajnos nekem azt (a 100 évet) nincs időm kivárni. :) Nem mondott még semmit a doki. Elküldött panoráma röntgenre, aztán gyorsan elhúzott nyaralni. Majd hetek múlva lesz valami.

mimke · http://mimozanevel.wordpress.com 2014.08.23. 13:51:17

nekem is így valahogy, azzal a különbséggel, hogy öt bölcsesség fogam van :D
Amúgy nekem is azt mondta a doki, hogy amíg nem jön ki, nincs vele gond, addig nem nyúlunk hozzá.

Nojszee 2014.09.07. 23:28:41

Vilagos, nekunk megmeg kell kuzdenunk a bolcsessegfogainkkal. :)

aa/szvszl 2014.11.15. 22:21:13

léptél azóta valamit? biztos megmagyarázta az orvos, és igaza is volt. :) az az impaktált bal alsó nagyon problémásnak tűnik, elnyomja a 7-es gyökerét teljesen, pillanatok alatt elveszítheted, amellett, hogy szépen összetorlódhat a többi is. nálam amúgy dettó ugyanez volt a helyzet, és éveken át minden orvos ki akarta műteni őket, de ellenálltam. tavaly adtam be a derekam, miután az ötvenedik bölcsességfog-műtétet is végigasszisztáltam a főnökömnek, és meggyőződhettem róla, hogyan viselkednek a paciensek közben. nekem ez nagyon megnyugtató volt, úgyhogy belevágtam. a világon semmit, de semmit nem éreztem, pedig feltárásból kellett kiszedni őket, illetve párosával csináltattam. ha még nem szántad rá magad, és elfogadsz egy nevet, akiben száz százalékosan meg lehet bízni, és a legfinomabb keze van a tucatnyiból, akikkel valaha együtt dolgoztam, akkor szívesen megadom.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.11.16. 22:17:23

@aa/szvszl: Léptem, vagyis leléptem. Azóta kerülöm a fogorvost. :) Érzem, hogy meg kellene csináltatnom, nem is szoktam halogatni nagyon, amivel baj van. De ez azért mégis csak fog és műtét...
Sajnos a röntgen-felvételt otthagytam a dokinál, és oda már nem szeretnék visszamenni, úgyhogy majd csináltatni kell újat, ami azért sem egyszerű, mert ha szeretnék a közeljövőben babát, nem túl jó sugaraztatni magam.
Hogyan viselkedtek a paciensek a műtét közben, ami meggyőzött? :)
Megköszönöm, ha elküldöd a legfinomabb kezű fogorvos nevét (antibabyKUKACgmailPONTcom). A férjem is talált valakit, aki nagyon jónak tűnik, 4 hónapos várólistája van, úgyhgoy még nem néztem meg.

aa/szvszl 2014.11.16. 23:45:30

@Antibaby: úgy viselkedtek, hogy egy rezdülést se láttam az arcukon, ami arra utalt volna, hogy kicsit is fájdalmas nekik - no, persze a pszichés kellemetlenség más kérdés azoknál, akik félnek az orvostól, és pusztán a gondolat is borzongatja őket, hogy valaki épp turkál a szájukban, de ennek leküzdésére pszichoterapeutára van szükség, nem fájdalomcsillapítóra. :) nekem tökéletesen elegendő volt az a tudat, hogy nem fogok fájdalmat érezni közben. :D

hát, én olyan kéthetes terhes lehettem, mikor készült a röntgen (természetesen nem tudtam az állapotomról), és a műtétet is megejtettük aznap. bár én magam is nap mint nap dolgoztam ezekkel az eszközökkel, és radiológiát is tanultam, persze aggódva kérdeztem a nőgyógyászom (csak a hitelesség kedvéért írom le a nevét, hogy nem egy tudatlan nímand: Dr. Bálint Sándor), aki azt mondta, hogy ezek a képalkotó eljárások már teljesen különböznek a néhány évvel-évtizeddel ezelőttiekhez képest, illetve olyan koncentráltan irányítják a sugárzást, hogy semmi nem szóródik. meg még az ólomköpeny is véd. azt mondta, hogy a régi tüdőszűrő ezeréves koszlott masinájával, köpeny nélkül 800-szor kéne meglövetni magam sorozatban, hogy annak egyáltalán bármilyen magzatkárosító hatása legyen. a városban tartósan járva-kelve nagyobb sugárterhelést szenvedsz el, mintha meglőnek egy ilyen cuccal.

ha oda is mennél vissza, amit nem tervezel, még akkor is kéne újat csináltatni, mert három hónapnál-fél évnél régebbi röntgen alapján nem műtenek meg.

de persze nem meggyőzni akarlak, hogy ugyanmár, röntgeneztetni tök egészséges :), csak érzékeltetni az arányokat, hogy már azzal nagyobb kockázatnak van kitéve a magzat, hogy kimész az utcára, ahol szmogot szívsz, műholdak, mobilok, rádiók, számítógépek sugároznak körülötted, dohányfüst, parfüm, tisztítószer és millió más szar párolog a levegőben, és sorolhatnám... szerintem ez az egy röntgen ne tartson vissza, ráadásul, ha megfogan a baba, akkor leghamarabb is egy év, mire te újra eljutnál egy ilyen helyre, de inkább több, és azalatt simán felszívódhat a gyökér.

no, de nem akarom elbagatellizálni - pláne, hogy ez a szakmám -, értem és átérzem a tartózkodásod, hiszen magam is ugyanígy álltam hozzá.

e-mail megy. :)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.11.17. 22:24:02

@aa/szvszl: Köszönöm a lelki fröccsöt, jól jön. :) Tudom, hogy túl kellene rajta esnem, tudom, tudom, tudom. :)
Ez a röntgenes dolog meglep, ezt a verziót még nem hallottam. Nem azt mondom, hgoy nem hiszem el, csak tőlem minden röntgen felvételnél megkérdezik, nem vagyok-e várandós, a fogorvosom terhesen talált nálam tejfogat (ami kiderült később, hogy nem az), arra is azt mondta, hgoy most ne röntgeneztessük meg, majd szülés után, meg én még ólomköpenyt ilyen helyen nem kaptam, és pont az említett (ezek szerint közös) gyerekorvosunk is óva intett a múltkor egy hasonló felvétel készítésétől. Szóval lehet, hogy igaz, de én ilyeneken parázom, úgyhogy inkább kihagyom. Lehet, hogy akkor még előtte kellene átesnem a műtéten... na, majd alszom rá párat. Köszi az e-mailt, nézem. :)

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.11.17. 22:35:39

@aa/szvszl: Ja és a fogsorom túlsó vége is ilyen ám, szóval 4 fogról van szó, csak nem akartam a teljes röntgen képet feltenni, nehogy valaki klónozzon. :)

aa/szvszl 2014.11.18. 00:55:13

meg is kell kérdezni, hogyne, egyik fogászaton sem röntgeneznek, ha ismert a terhesség ténye, de ez inkább a "megszokás", illetve figyelmesség miatt van. viszonylag ritka az olyan eset, mikor a kezelést nem lehet elhalasztani a terhesség utánra, vagy ne lenne megoldható röntgen nélkül, azért általában inkább lemondunk róla. olyan ez, mint hogy egy darab cigarettától sem fog károsodni a magzat, de ettől még nem gyújtasz rá a terhes nő orra alatt, mert evidens, hogy egyébként a dohányfüst egészségtelen. ha viszont megfelelő mérlegelés után úgy dönt az orvos és a beteg, hogy a fog megmentése érdekében (vagy akár a gyerek egészségéért - például fogászati gócnál) nem várhat a kezelés, akkor sugárvédelem mellett teljes lelki nyugalommal lehet röntgenezni. azt viszont megdöbbenve olvasom, hogy sehol nem kaptál ólomköpenyt. hát a pofám leszakad. ennek olyan alapvetőnek kéne lennie, mint a maszknak vagy a gumikesztyűnek.

a négyből kettőt úgy vettek ki, hogy nem tudtam a terhességről, a másik kettőt viszont már vállaltan, a második trimeszter kezdetén vetettem ki. (mindenféle fogászati beavatkozást a második trimeszterre szoktak időzíteni. például célszerű ugye fogkövet leszedetni a terhességi ínygyulladás elkerülése érdekében., illetve ha a szuvas, gyulladt fog közvetlenül veszélyezteti a magzatot, azt mindenképp el kell látni.) röntgenezni nem kellett újra, a fájdalomcsillapító pedig olyan, amit terheseknek is lehet adni. a gyógyulás alatt sem kellett semmilyen kemikáliát szednem (nem is szedtem volna), minimális kellemetlenséggel járt a sebgyógyulás.

ha valaki, én aztán abszolút az alternatív meg bio vonalat pártolom az egészségmegőrzésben, és az a típus vagyok, aki az orvos háta mögött nagyívben hajítja ki a felírt antibiotikum receptjét, otthon meg szépen megissza a propolisztinktúrát és meggyógyul tőle, de nyugodt szívvel állítom, hogy ha olyankor kezelnek, mikor még nem vagy várandós, annak aztán utólagosan a legcsekélyebb hatása sem lehet a születendő babára. lehet amúgy, hogy sok helyen az is benne van a gyakorlatban, hogy ha sérült baba születne, akkor nehogy már meggyanúsítsák őket, hogy biztos a röntgen volt az oka. egy anya sose bocsájtaná meg magának, és mindig abban látná az okot.

Antibaby · http://antibaby.blog.hu 2014.11.18. 23:18:02

@aa/szvszl: Köszönöm. Mindent értek. Azt hiszem. :)

atl · http://vonalfelett.blogspot.hu/ 2014.11.21. 21:09:48

Amúgy nekem is csináltak röntgent (a nyakamról), kb. 3-4 héttel a teherbeesés után. Előtte héten negatív lett a teszt, másnap meg pozitív. De az én nőgyógyászom szerint is felesleges ezen rágnom magam, a gyereknek ettől nem lehet semmi baja.

Amúgy a nagyanyámnak kb. 6 hónapos terhesen csináltak röntgent, hogy megnézzék ikreket vár-e. Akkoriban (1957.) nem volt más módszer a gyanú igazolására. Ikreket vár, és kutya bajuk. :)
süti beállítások módosítása