Antibaby naplója

Antibaby naplója

Ikea húsgolyók hús nélkül

2015. január 30. - Antibaby

Épp a napokban gondolkodtam rajta, hogy már nem is emlékszem a húsok ízére. Pl. hogy milyen a sertés- vagy a marha íze, és hogy egyáltalán miben különbözik. Érdekes, hogy az állagára igen, az talán mélyebb nyomot hagyott. A csirke és a pulyka íze még valamennyire dereng, de valószínűleg hamarosan az is kikopik, mert azokat néhány évvel tovább ettem, mint a vörös húsokat. Ami meg még "durvább", vagy hogy is mondjam... sokaknak talán szokatlan, hogy nem igazán tudom, bizonyos megnevezések mit takarnak. Persze megtanulhatnám csak úgy, könyvből, netről, de nem látom sok értelmét. Tarja, felsál és társai nekem olyan szavak, mint a béta-bomlás, az egzekválás vagy a melatonin.

Na nem, mintha nem lenne jól ez így. Eddig egyszer okozott problémát, hogy nem vagyok képben, mégpedig a nyelvvizsgámon. Kihúztam valami olyan tételt, amiben Karácsony vagy Hálaadás kapcsán ételekről kellett volna beszélnem, és elég hamar eljutottunk a pulyka részeihez. Mármint a pulyka, mint húsétel részeihez, mert a csőr, láb, tollazat nem annyira izgatta a vizsgabizottságot. Na, hát persze fogalmam sem volt, mondtam is, hogy bocsi, vegetáriánus vagyok, amire egy félmosolyt kaptam vissza. Jogosan persze, mert feltételezték, hogy bepróbálkozom, mint a szándékosan gipszelt kézzel érkezők, akik igyekeznek rögtön arra az egy témára terelni a szót, amivel készültek. Én ugyan sok mindennel készültem, de a pulyka belső részeivel nem (ugyanígy lettem volna az autóalkatrészekkel is), úgyhogy néhány hónap múlva új tételt húzhattam. 

Most ez úgy jutott eszem, hogy láttam a hírt: az IKEA étterme kijön a vegetáriánus húsgolyókkal. Nem mondom, hogy nem jófejség, de sosem gondoltam volna, hogy erre van tömeges igény. Azt tudom, hogy az IKEA húsgolyó felettébb népszerű, az összes nem vega ismerősöm odavan érte, és amikor sorba állok, előttem-utánam mindenki azt szokta kérni. De vajon a vegetáriánusok áhítoznak rá? Nekem soha nem jutott eszembe, hogy de jó lenne ebből nem húsos. Hiszen húsos. Húsgolyó. Nem tudom, miből készítik majd a nemhúsos húst. Szejtánból? Szójából? Én ilyesmit nem eszem, nem szoktam "pótolni" a húst, mert sem az ízére, sem az állagára nem vágyom.

Igen, tudom, én is csináltam már kölesből körözöttet, és ettem kölesből készült, túrómentes túrógombócot, finom is volt nagyon. Abban az időszakunkban történt, amikor eü-okokból nem ettünk tejtermékeket sem. Ezért úgy tudom ezt elképzelni, hogy annak van vágya a húsutánzatokra, aki egészségügyi okokból nem fogyaszthatja az eredetit. Aki viszont eleve azért lett vegetáriánus vagy vegán, mert nem szereti a húst, az valószínűleg a búzahússal és a szójahússal is így van, nem?

Update: Itt olvasható egy másik nézőpontból: m.privatbankar.hu/fogyaszto/ujit-az-ikea-mi-lesz-a-sved-husgolyo-sorsa-268117 Igy még érthetőbb, és szimpatikus.

A bejegyzés trackback címe:

https://antibaby.blog.hu/api/trackback/id/tr137124027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása